YIT MYI KIINTEISTÖN JÄRVENPÄÄSSÄ VR ELÄKESÄÄTIÖLLE

LEHDISTÖTIEDOTE           1.10.2009 klo 10.00
 YIT MYI KIINTEISTÖN JÄRVENPÄÄSSÄ VR ELÄKESÄÄTIÖLLE

YIT Rakennus Oy myi 30.9.2009 VR Eläkesäätiölle Järvenpäässä sijaitsevan liike- ja toimistokiinteistön. Kaupan kokonaissumma oli noin 17 milj. euroa. Kiinteistössä on vuokrattavaa pinta-alaa noin 5.950 m2 liike- ja toimistotiloineen ja se sijaitsee Järvenpään rautatieaseman vieressä. Kiinteistöön tulee päävuokralaiseksi HOK - Elanto Liiketoiminnan päivittäistavarakauppa S-market. Kohteen rakennustyöt on aloitettu syyskuussa 2009 ja se valmistuu vuoden 2010 lopulla.

Lisätietoja: Timo Tanskanen, myyntijohtaja, Transaktiot, YIT Rakennus Oy, puh. +358 40 357 0921, timo.tanskanen@yit.fi Hannu Hokka, toimitusjohtaja, VR Eläkesäätiö, puh. + 358 40 862 0137, hannu.hokka@vr.fi

Kohde-esittely verkossa: www.yit.fi/kirjastokatu

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, paikallismediat, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2008 YIT:n liikevaihto oli 3,9 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on noin 25 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. www.yit.fi

VR Eläkesäätiö toimii VR konsernin henkilöstön eläkevakuuttajana. Taseen loppusumma on noin miljardi euroa. Vakuutettujen määrä on yhteensä noin 18 000. VR Eläkesäätiö on Suomen suurin eläkesäätiö.