• YIT Oyj/

YIT MYI TOIMISTOTALON SAKSALAISELLE KIINTEISTÖSIJOITTAJALLE AVIAPOLIKSESTA VANTAALTA

LEHDISTÖTIEDOTE 15.2.2010 klo 10:30

YIT Rakennus Oy ja IVG Institutional Funds GmbH ovat 11.2.2010 allekirjoittaneet sopimuksen, jolla YIT myy IVG:lle Avia Line II -nimisen kiinteistön Vantaalla. Kiinteistön kokonaiskauppasumma on noin 8 milj. euroa.
Noin 3 000 m2 suuruisen kiinteistön rakennustyöt on jo aloitettu ja se valmistuu joulukuussa 2010. IVG Institutional Funds omistaa myös Avia Linen ensimmäisen vaiheen.

Kohteen päävuokralaisiksi tulevat hyvinvointi- ja elektroniikka-alan yritys Philips Oy sekä maan- ja rakennusmittaukseen sekä GPS paikannukseen erikoistunut Geotrim Oy.

Avia Linen toimistorakennukset muodostavat neljän talon kokonaisuuden, joissa on valmistuessaan yhteensä noin 12 000 m2 toimistotilaa. Ensimmäinen vaihe on valmistunut noin vuosi sitten ja seuraavien vaiheiden vuokralaishankinta käynnistetään keväällä 2010.

Avia Line II toteutetaan YIT:n Energianero-konseptin mukaisesti, jossa kiinteistön suunnittelu- ja toteutusvaiheen ratkaisuissa huomioidaan energiatehokkuus kiinteistön käytön kannalta.

Lisätiedot: Seppo Martikainen, Johtaja, Transaktiot, YIT Rakennus Oy, puh. 020 433 2905, seppo.martikainen@yit.fi

Tapio Salo, Johtaja, Toimitilapalvelut Pääkaupunkiseutu, YIT Rakennus Oy, puh.
050 505 2608, tapio.salo@yit.fi

Lisätietoa kohteesta on saatavilla YIT:n verkkosivuilta www.yit.fi/avialineII Lue lisää YIT:n Energianero-konseptista osoitteesta: www.yit.fi/energianero

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2009 YIT:n liikevaihto oli 3,5 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on noin 23 500. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.

IVG Immobilien AG on saksalainen kiinteistösijoitusyhtiö. IVG:n rahastojen hoitajana IVG Funds kehittää, markkinoi ja manageeraa sijoitusinstrumentteja institutionaalisille ja yksityisille sijoittajille.