YIT myy sijoittajille asuntoja yli 35 miljoonan euron arvosta

YIT Oyj Sijoittajauutinen 28.9.2016 klo 15.00

YIT on allekirjoittanut sopimukset yhteensä noin 190 asunnon myynnistä sijoittajille. Asunnot tulevat vuokrakäyttöön ja sijaitsevat eri puolilla Suomea. Sopimusten kokonaisarvo on yli 35 miljoonaa euroa.

Nyt sovituista kaupoista noin 70 asuntoa on joko rakenteilla tai valmiita, ja niiden myynti kirjataan kolmannen vuosineljänneksen tulokseen. Lisäksi YIT on allekirjoittanut sopimukset kahden kerrostalokohteen rakentamisesta sijoittajille. Kohteisiin rakennetaan noin 120 asuntoa, joista noin 50 käynnistetään vuoden kolmannella neljänneksellä ja loput vuoden neljännellä neljänneksellä.

Lisätietoja antavat:

Hanna Jaakkola, johtaja, sijoittajasuhteet, YIT Oyj, puh. 040 5666 070, hanna.jaakkola@yit.fi

Hanna Jaakkola

Johtaja, sijoittajasuhteet

Jakelu: NASDAQ Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT luo kestäviä kaupunkeja ja parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Panostamme ensiluokkaiseen asiakaskokemukseen, korkeaan laatuun ja monipuolisen osaamisemme jatkuvaan kehittämiseen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli lähes 1,7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

Avainsanat:

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen kaupunkikehittäjä ja rakennusyhtiö. Tavoitteenamme on luoda entistä kestävämpiä, toimivampia ja vetovoimaisempia kaupunkeja ja elinympäristöjä. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Olemme myös vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja. Omistamme kiinteistöjä yhdessä kumppaneidemme kanssa, mikä tukee merkittävien kehityshankkeidemme toteuttamista. Tarjoamme asiakkaillemme myös kiinteistöjen arvoa parantavia palveluita. Työllistämme noin 7 400 ammattilaista kymmenessä maassa: Suomessa, Venäjällä, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Vuoden 2020 liikevaihtomme oli noin 3,1 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.