YIT:n asuntorakentamiselle tunnustusta Moskovassa

Lehdistötiedote            11.10.2012 klo 11

YIT:n asuntorakentamiselle tunnustusta Moskovassa

YIT CityStroin Moskovassa sijaitseva asuntokohde Holmogory on saanut erikoispalkinnon yhdessä Venäjän arvostetuimmassa rakennusalan kilpailussa ”Paras investointi- ja rakennusprojekti 2012”. Kilpailun järjestävät Moskovan kaupungin kaavoitusosasto, Arkkitehtuuri- ja kaupunkisuunnittelukomitea sekä Moskovan investoijien liitto. Jo vuonna 2011 Holmogory oli mukana useassa arvostetussa kilpailussa, muun muassa finalistina ”Kiinteistömarkkinoiden ennätykset” ja ”Urban Awards 2011” -kilpailuissa.

Holmogory on Moskovan koillisosassa sijaitseva 12-kerroksinen asuinrakennuskohde. Siinä on 104 asuntoa yhteispinta-alaltaan 6 968 neliömetriä. Kohteessa yhdistetään onnistuneesti comfort- ja bisnes-tasoisten kohteiden ominaisuuksia sekä käytännöllisiä ratkaisuja kilpailukykyisin kustannuksin. Asunnoissa on yksilöllisiä suunnitteluratkaisuja kuten suuret ikkunat, ja pääosa asunnoista on läpitalon huoneistoja. Kompleksiin kuuluvat myös maanalaiset pysäköintitilat.

Holmogory sijaitsee suojellun Losiny ostrov -luonnonpuiston välittömässä läheisyydessä, joten asukkailla on hyvät urheilu- ja vapaa-ajanviettomahdollisuudet. Myös kohteen piha-alueisiin on panostettu, esimerkiksi lasten leikkipaikat on laadukkaasti rakennettu ja viihtyisyyttä lisäävät runsaat istutukset.

”Olemme ylpeitä, että Holmogory sai merkittävän palkinnon nimenomaan markkina-asiantuntijoilta. YIT:n korkeat laatustandardit tunnetaan markkinoilla jo hyvin ja tulevaisuudessa tarkoituksemme on rakentaa entistä parempia taloja käyttämällä erilaisia energiaa säästäviä teknisiä ratkaisuja,” sanoo YIT CityStroin pääjohtaja Viktor Luha.

Viktor Luha, pääjohtaja, YIT CityStroi, viktor.lukha@yit.ru, puh. +7 499 726 6105
Teemu Helppolainen, liiketoimintaryhmän johtaja, Moskova ja Moskovan alue, teemu.helppolainen@yit.ru, puh. +7 915 316 8216

YIT viettää 100-vuotisjuhlaa vuonna 2012. Yhtiö perustettiin Suomen suuriruhtinaskuntaan vuonna 1912. Tänä päivänä YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, 26 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2011 YIT:n liikevaihto oli noin 4,4 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

YIT CityStroi on vuonna 2005 perustettu asuntorakennusyhtiö Moskovassa. Yhtiö on rakentanut kaksi asuinrakennuskompleksia: Aksioman Moskovan lounaisosassa ja Holmogoryn Moskovan koillisosassa. Tällä hetkellä rakenteilla ovat asuinrakennuskompleksit Zeleny bereg Moskovassa osoitteessa Kirovogradskaja ulitsa sekä Serebrjanyje zvony Zvenigorodin kaupungissa Moskovan alueella. www.yit-moscow.ru