YIT:n Avia Line 3:lle platinatason LEED-sertifiointi

Vantaan Aviapoliksen alueella sijaitsevalle Avia Line 3 -toimistotalolle on myönnetty platinatason LEED-ympäristösertifiointi. Platinatason LEED on YIT:lle ensimmäinen. Suomessa on kaikkiaan vain noin kymmenen kiinteistöä, joilla on vastaavantasoinen LEED-sertifiointi.

Avia Line 3:n suunniteltiin kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti ja lopputuloksena saavutettiin ympäristötehokas ja käyttäjäystävällinen ratkaisu. A-energialuokkaan kuuluva kiinteistö valmistui vuonna 2013 ja se on laajuudeltaan noin 3 300 m2. Avia Line 3:ssa toimivat mm. Fastems Oy, LVI-Dahl Oy ja Intelle Innovations Oy.

Avia Line 3 on ainutlaatuinen erityisesti energiatehokkuusratkaisujen ja veden käytön tehokkuuden osalta, joissa saavutettiin kaikki ympäristötavoitteet. Muun muassa osa kiinteistön energiankulutuksesta katetaan aurinkoenergialla, jota kerätään aurinkopaneelien avulla. Platinatason LEED-ympäristösertifikaatin saamisen vaikuttivat myös edistykselliset sisäilmaratkaisut, vedenkulutusta vähentävät vesikalusteet ja rakennuksen sijoittuminen tiiviiseen kaupunkiympäristöön hyvien palveluiden ja kulkuyhteyksien lähelle. YIT:n kumppanina LEED-sertifioinnin konsultoinnissa toimi Pöyry Finland Oy.

”LEED-sertifioinnin platinataso on todistus siitä, että Avia Line 3 vastaa ekologiselle rakentamiselle asetettuja korkeimpia tehokkuusvaatimuksia. Olemme tyytyväisiä, että voimme tarjota asiakkaillemme laadukkaan ja viihtyisän työympäristön, joka täyttää vaativimmatkin  ympäristövastuullisuuden edellytykset”, toteaa yksikön johtaja Matti Sarikkola YIT:stä.

Lisätietoja antaa:
Matti Sarikkola, yksikön johtaja, toimistorakentamispalvelut, YIT Rakennus Oy, puh. 040 519 5676, matti.sarikkola@yit.fi
Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 561 6568, hanna.malmivaara@yit.fi