• YIT Oyj/

YIT:N BOTNIA MILL SERVICE VASTAAMAAN M-REALIN KEMIN KARTONKITEHTAAN KUNNOSSAPIDOSTA

LEHDISTÖTIEDOTE         19.11.2009 klo 14.45
 YIT:N BOTNIA MILL SERVICE VASTAAMAAN M-REALIN KEMIN KARTONKITEHTAAN              KUNNOSSAPIDOSTA

YIT:n Teollisuuden palveluihin kuuluva Oy Botnia Mill Service Ab ja M-realin Kemiart Liners Oy ovat tehneet sopimuksen M-realin Kemin kartonkitehtaan kokonaisvaltaisesta kunnossapidosta. Sopimuksen myötä 17 henkilöä siirtyy Botnia Mill Servicen palvelukseen 1.1.2010 alkaen.

Tehty sopimus kattaa tehtaan kaikki kunnossapitotoiminnot, niiden johtamisen ja kehittämisen sekä niihin liittyvät suunnittelu-, projektointi- ja materiaalitoiminnot. Yhteisenä tavoitteena on parantaa laitoksen käytettävyyttä ja tuotantotehokkuutta ja samalla alentaa kunnossapitokustannuksia kunnossapitotoimintoja tehostamalla.

M-realin Kemin kartonkitehdas on johtava päällystettyjen ja päällystämättömien valkopintaisten kraftlainereiden tuottaja.

”Kunnossapidon ulkoistaminen luotettavalle kumppanille antaa meille mahdollisuuden keskittyä ydinliiketoimintaamme ja sen kehittämiseen. Botnia Mill Servicellä on vahvat näytöt metsäteollisuuden kunnossapidon onnistuneista ratkaisuista. Uskon, että tällä strategisella kumppanuudella pystymme parantamaan kilpailukykyämme”, sanoo M-realin Kemin tehtaanjohtaja Lauri Verkasalo.

”Metsäteollisuus on meille merkittävä painopistealue ja meillä on erityisen vahvaa osaamista metsäteollisuuden tuotanto- ja energiatehokkuuden kehittämiseen. Se, että toimimme kaikilla eri teollisuudenaloilla, auttaa tuomaan uutta näkökulmaan kehittämiseen”, sanoo Kunnossapitopalvelut-liiketoimintaryhmän johtaja Erkki Huusko YIT Teollisuuden palveluista.

YIT:n strategisena tavoitteena on kasvattaa huolto- ja kunnossapitoliiketoiminnan osuutta konsernin liikevaihdosta.

Oy Botnia Mill Service Ab on Botnian ja YIT:n vuonna 1997 perustama kunnossapito- ja tehdaspalveluyhtiö, joka kuuluu YIT Teollisuuden palveluiden Kunnossapitopalvelut-liiketoimintaryhmään.

Lisätietoja: Erkki Huusko, Kunnossapitopalvelut-liiketoimintaryhmän johtaja, YIT Teollisuus- ja verkkopalvelut Oy, puh. 0400 681 196 Risto Leisti, toimitusjohtaja, Oy Botnia Mill Service Ab, puh. 040 5545 248

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2008 YIT:n liikevaihto oli 3,9 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on noin 25 000. www.yit.fi

YIT tarjoaa teollisuudelle suunnittelu-, investointi- ja kunnossapitopalveluita teollisuuden tuotantoprosesseihin ja -laitteistoihin sekä kiinteistöihin. YIT on Pohjoismaissa johtava kiinteistöteknisten palveluiden tarjoaja sekä tuotealueillaan johtava teollisuuden palveluyritys. Teollisuuden Kunnossapitopalveluissa YIT panostaa erityisesti ratkaisuihin, joilla parannetaan tuotantolaitosten tuotanto- ja energiatehokkuutta.