YIT:N CHALETS LOMA-ASUNTOJA VALMISTUNUT YLI 500 KAPPALETTA

YIT OYJ                     LEHDISTÖTIEDOTE              17.2.2011 KLO 9.00

YIT:N CHALETS LOMA-ASUNTOJA VALMISTUNUT YLI 500 KAPPALETTA

Hiihtolomiksi Leville ja Vuokattiin valmistuvien kohteiden myötä YIT:n Chalets-konseptin mukaisia loma-asuntoja on valmiina jo yli 500 kappaletta kahdeksan eri matkailukeskuksen yhteydessä. Konseptin mukaiset loma-asunnot ovat täydellisesti varustettuja ja niihin liittyy omistamista, lomailua sekä vuokraamista helpottavia palveluita. Myydyistä asunnoista kolme neljästä on vuokrauskäytössä silloin, kun omistajat eivät niitä itse käytä.

YIT lähti aiempien lomarakentamiskokemusten pohjalta kehittämään uudentyyppistä loma-asumista 2000-luvun alussa Ylläksellä. Lähtökohdiksi otettiin keskeinen sijainti matkailukeskuksen ytimessä palvelujen ja aktiviteettien äärellä sekä helppous ja vaivattomuus. Ylläs Chalets 1 saatiin pilottina ennakkomarkkinointiin vuonna 2003. Hyvien asiakaspalautteiden rohkaisemana YIT alkoi kartoittaa konseptille sopivia matkailukeskuksia ympäri Suomea. Samalla rakennustyypiltään huoneistohotellimuotoisen Chaletsin rinnalle kehitettiin Villas eli pientalomuotoiset loma-asunnot.

Nyt YIT:n Chalets & Villas -konseptin mukaisia, yksityisille ja yrityksille myytäviä loma-asuntoja on valmiina tai rakenteilla Ylläksellä, Saariselällä, Levillä, Ukkohallassa, Vuokatissa, Lappajärvellä, Tahkolla, Sappeessa, Vanajanlinnassa, Vierumäellä ja Imatran kylpylän alueella.

– Perusajatuksemme on ollut, että suomalainen haluaa omistaa, ja että omistajan poissa ollessa asunto tyhjänä olemisen sijaan tuottaa omistajalleen vuokratuloa kulujen kattamiseen. Kohteemme on suunniteltu elämykselliseen lomailuun ja harrastuksista nauttimiseen. Autoa ei lomalla välttämättä tarvita, sillä aktiviteetit ja palvelut ovat kävelyetäisyydellä, kertoo aluejohtaja Juhani Ylitolonen YIT:stä.

Chalets & Villas -loma-asunnot ovat asuntokauppalain mukaan myytäviä, täysin kalustettuja ja varustettuja omistusasuntoja, joiden vuokrauspalveluun liittämisestä päättää omistaja. Vuokrauspalvelun lisäksi tarjolla on siivous-, liinavaate-, ravintola- ja hyvinvointipalveluita. Vuokrauspalveluun liittyneet omistajat voivat lomailla muissa Chalets & Villas -kohteissa puoleen hintaan, mikä laajentaa ympärivuotisia mahdollisuuksia entisestään.

– Asiakkaamme arvostavat helppoa ja turvallista vuokrauspalvelua. Kolme neljäsosaa myydyistä asunnoista on vuokrauspalvelussa tarjoten matkailukeskuksille tärkeitä ”kuumia petejä” matkailijoiden majoittamiseen. Vuokrauspalvelun ulkopuolella olevista osa on yritysten työhyvinvointia edistävässä henkilöstökäytössä, johon tarjoamme nettivaraus- ja laskutuspalvelua, kertoo yksikönjohtaja Marko Oinas YIT:stä.

Lisätietoja

Juhani Ylitolonen, aluejohtaja, YIT Suomen rakentamispalvelut, Lappi, puh. 0400 393 672
Marko Oinas, yksikönjohtaja, YIT Suomen rakentamispalvelut, Asuminen, puh. 040 506 7430

Lisätietoa konseptista ja kohteista: www.yit.fi/vapaa-aika

Virva Salmivaara

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä ja Baltian maissa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli noin 3,8 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on lähes 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.