YIT:n Chalets-vapaa-ajan asuntoja Vierumäelle

LEHDISTÖTIEDOTE  27.2.2009 klo 9.00

YIT:n Chalets-vapaa-ajan asuntoja Vierumäelle

Vierumäki ja YIT ovat sopineet merkittävästä yhteistyöstä. Rakenteilla olevan kongressihotellin ja golfkentän yhteyteen toteutetaan yhteensä n. 140 YIT:n konseptin mukaista vapaa-ajan asuntoa.

Vierumäki ja YIT ovat allekirjoittaneet sopimuksen tulevan hotellin yhteydessä sijaitsevista vapaa-ajan asumisen tonteista. Yhteistyön tavoitteena on toteuttaa korkealuokkainen ja ympärivuotinen vapaa-ajan asumisen ympäristö, jossa palvelut ja aktiviteetit ovat ihan vieressä.

Suomen Urheiluopiston sisääntulotien, täyspitkän golfkentän (Cooke course) ja rakenteilla olevan kongressihotellin läheisyyteen on tarkoitus toteuttaa yhteensä n. 140 korkeatasoista YIT:n Chalets-konseptiin perustuvaa vapaa-ajan asuntoa. Scandic-hotellin yhteyteen tulevat ravintola-, wellness- ja viihdepalvelut (mm. keilaus) ovat vieressä ja Golf Paviljonkiin on vain muutaman kymmenen metrin matka. Chalets-asuntoihin on saatavilla vuokraus-, siivous- ja liinavaatepalveluja, jolloin omistaja voi huoletta keskittyä vapaa-ajan viettoon.

Vierumäki Country Club Oy:n omistajat myyvät omistuksessaan olevat kaavoitetut vapaa-ajan asuntotontit, joihin YIT suunnittelee, myy ja toteuttaa vapaa-ajan asunnot. Ennakkomarkkinointi käynnistyy kesällä 2009 ja rakentamisen on tarkoitus alkaa syksyllä 2009.

”Vierumäen ylivoimainen tarjonta ja palveluosaaminen yhdistyvät tässä loistavasti YIT:n vapaa-ajan asumisen konseptiin”, kertoo Vierumäki Country Club Oy:n toimitusjohtaja Pekka Vasala.

YIT:n konseptin mukaisia vapaa-ajan asuntoja on valmiina tai rakenteilla jo Ylläksellä, Saariselällä, Vuokatissa, Lappajärvellä, Tahkolla ja Sappeessa.

”Vierumäen saavutettavuus ja monipuolinen lajitarjonta tarjoavat upeat puitteet niin yrityksille kuin yksityisille ihmisille. Pääkaupunkiseudultakin ehtii illaksi pelaamaan tai hiihtelemään”, sanoo YIT:n Vapaa-ajan palveluiden yksikönjohtaja Marko Oinas.

Lisätietoja antavat:

YIT Aluejohtaja Jukka Pohjola, YIT Talonrakennus, Kaakkois-Suomi, puh. 0400 216 618, jukka.pohjola@yit.fi Yksikönjohtaja Marko Oinas, YIT Vapaa-ajan palvelut, puh. 040 506 7430, marko.oinas@yit.fi

Vierumäki Toimitusjohtaja Pekka Vasala, Vierumäki Country Club Oy, puh. 0400 401 961 pekka.vasala@vierumaki.fi

Liite: Vierumäen kartta, jossa Chalets ja hotelli sijainti vasemmalla alhaalla merkinnällä ”Hotellikyläalue”

YIT Oyj

Veikko Myllyperkiö Viestintäjohtaja

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2008 YIT:n liike-vaihto oli 3,9 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on yli 25 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. www.yit.fi

Vierumäki Country Club Oy on Suomen merkittävimpiä liikunta- ja vapaa-ajan palvelujen tuottajia niin yksityis- kuin yritysasiakkaillekin. Tuotteisiin kuuluu korkealaatuisia kokous- ja kongressipalveluja, liikunta- ja vapaa-ajan palveluja sekä niitä tukevia ravintola-, kahvila- ja cateringpalveluja.
Tavoitteena on asiakkaiden kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin ja viihtyvyyden takaaminen. www.vierumaki.fi