• YIT Oyj/

YIT:n ja HGR:n yhteisyritys Regenero rahoittaa kiinteistökehitysprojektin Keilaniemessä laskemalla liikkeeseen 100 milj. euron joukkovelkakirjalainan

YIT OYJ Sijoittajauutinen 31.5.2018 klo 16.00

Keilaniemen kiinteistökehitys Oy, YIT:n ja HGR Property Partnersin yhteisyrityksen Regeneron kokonaan omistama tytäryhtiö, laskee liikkeeseen 100 miljoonan euron vakuudellisen joukkovelkakirjalainan 31.5.2018. Joukkovelkakirjalaina erääntyy maksettavaksi toukokuussa 2021. Lainan kiinteä vuosittainen kuponkikorko on 4,000 %. Joukkovelkakirjalainan liikkeeseenlasku on ensimmäinen suuren kiinteistökehityshankkeen joukkovelkakirjalaina Suomessa, ja siitä saatavat varat käytetään olemassa olevien lainojen uudelleenrahoittamiseen, kiinteistökehitykseen sekä Keilaniemen alueen kaupalliseen kehittämiseen. Danske Bank toimii velkakirjojen liikkeeseenlaskun ainoana pääjärjestäjänä. Taaleri Kapitaali toimii liikkeeseenlaskijan taloudellisena neuvonantajana.

Regenero hankki omistukseensa Fortumin entisen pääkonttorikiinteistön 31. lokakuuta 2017. Kauppaan sisältyivät maa-alueet ja yhtiöt, jotka omistavat rakennukset osoitteessa Keilaniementie 1-3, Espoo. Hankittujen tonttien yhteenlaskettu pinta-ala on noin 25,000 m², johon sisältyy nykyisten rakennusten lisäksi yhteensä yli 15,000 m² käyttämätöntä asuinrakennusoikeutta. Regeneron tavoitteena on kehittää kohteeseen laadukasta toimitilaa, joka on saavutettavissa erinomaisesti myös julkisilla liikenneyhteyksillä sekä autolla. YIT:llä on oikeus ostaa uudisasuntorakennusoikeus Regenerolta. Yhteisyrityksen toimintamalliin kuuluu, että YIT toteuttaa KVR-urakkana hankkeeseen liittyvät rakennustekniset työt ja vastaa hankkeen toteutussuunnittelusta.

Kiinteistökokonaisuuteen kuuluu matala Keilalammen rakennus ja Fortumin entinen 20-kerroksinen pääkonttori, joka on yksi pääkaupunkiseudun tunnetuimmista toimistorakennuksista. Kohde sijaitsee nopeasti kehittyvässä Keilaniemessä, jossa sijaitsee myös useita Suomen suurimpien ja arvostetuimpien yhtiöiden pääkonttoreita. Regeneron kehitystoimet käsittävät Fortumin entisen pääkonttorin perusteellisen kunnostuksen ja modernisoinnin. Rakennuksissa on vuokrattavaa modernia toimisto- ja liiketilaa 35,000 m². Regenero on sitoutunut tavoittelemaan LEED Gold sertifikaattia Keilaniemen tornin rakennukselle. Kiinnostus on ollut erinomaista, josta esimerkkinä Accountor solmi äskettäin 10-vuotisen vuokrasopimuksen 11,000 m² tiloista.

Keilaniemen kiinteistökehitys Oy on YIT:n ja HGR Property Partnersin yhteisyritys Regeneron kokonaan omistama tytäryhtiö. Regenero perustettiin vuonna 2016 ja se keskittyy toteuttamaan suuria toimistokiinteistökehityshankkeita, joissa YIT ja HGR voivat keskittyä omiin vahvuuksiinsa.

Lisätietoja antavat:

Hanna Jaakkola, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 040 5666 070, hanna.jaakkola@yit.fi

Juha Kostiainen, johtaja, kaupunkikehitys, YIT Oyj, puh. 0400 721 475, juha.kostiainen@yit.fi

Hanna Jaakkola

Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yitgroup.com/fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2017 pro forma -liikevaihtomme oli yli 3,8 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi