YIT:N KORVAUSVAATIMUS SOK:N PÄÄKONTTORIN

YIT:N KORVAUSVAATIMUS SOK:N PÄÄKONTTORIN SANEERAUKSESTA VUODELTA 1999 HYLÄTTIIN. YIT VALITTAA PÄÄTÖKSESTÄ.

Helsingin käräjäoikeus on tänään antamallaan päätöksellä hylännyt YIT-Yhtymä Oyj:n kanteen SOK:n entisen pääkonttorirakennuksen vuonna 1999 valmistuneen saneerauksen muutos- ja lisätöistä sekä urakka-ajan pidennyksestä aiheutuneista kustannuksista.

Käräjäoikeus on sen sijaan määrännyt YIT-Yhtymä Oyj:n maksamaan SOK:n omistamalle Kiinteistö Oy Vilhonkatu 7:lle viivästyssakkoja ja muita korvauksia korkoineen sekä oikeudenkäyntikuluja yhteensä noin 2,7 miljoonaa euroa.

Päätöksen tulosvaikutus YIT:lle on noin -5,6 miljoonaa euroa.
Summa kirjataan YIT:n vuoden 2003 ensimmäisen neljänneksen tulokseen. YIT valittaa päätöksestä.

Lisätietoja: Toimitusjohtaja Ilpo Jalasjoki, YIT Rakennus Oy, puh. 020 433 2692, ilpo.jalasjoki@yit.fi Varatoimitusjohtaja Esko Mäkelä, YIT-Yhtymä Oyj, puh. 020 433 2258, esko.makela@yit.fi

YIT-YHTYMÄ OYJ

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi