YIT:n omien osakkeiden hankinta on päättynyt

YIT Oyj         Pörssitiedote                       2.9.2019 klo 15.00

YIT:n omien osakkeiden hankinta on päättynyt

YIT Oyj on saanut päätökseen yhtiön omien osakkeiden hankintaohjelmansa, jonka aloittamisesta yhtiö tiedotti 25.7.2019. Yhtiö on hankkinut Nasdaq Helsinki Oy:n järjestämässä julkisessa kaupankäynnissä 26.7.2019 – 30.8.2019 välisenä aikana yhteensä 1 500 000 omaa osakettaan 5,0080 euron keskihintaan.

YIT Oyj:llä on yhteensä 211 099 853 osaketta. YIT Oyj:n omistuksessa on hankinnan jälkeen 2 372 504 omaa osaketta.

Lisätietoja antaa:

Ilkka Salonen, talousjohtaja, YIT Oyj, puh. +358 45 359 4434, ilkka.salonen@yit.fi

Tiina Kuusisaari
Sijoittajasuhdepäällikkö

Jakelu: Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yitgroup.com/fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja ja asumisen palveluja sekä toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa lähes 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2018 oikaistu pro forma -liikevaihtomme oli noin 3,2 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi