PÖRSSITIEDOTE  16.8.2006  KLO 09.00

YIT:N OMISTUSOSUUS MOSKOVAN ALUEELLA ASUNTORAKENTAMISTA HARJOITTAVASSA ZAO YIT MOSKOVIASSA NOUSEE YLI 80 PROSENTTIIN

YIT Rakennus Oy on 15.8.2006 allekirjoittanut sopimuksen, jonka myötä YIT kasvattaa omistusosuutensa Moskovan alueella asuntojen perustajaurakointia harjoittavassa ZAO YIT Moskoviassa yli 80 prosenttiin. YIT:n nykyinen omistusosuus yhtiöstä on 51 prosenttia. Sopimuksen voimaantulo edellyttää Venäjän kilpailuviranomaisen hyväksyntää.

YIT:n tavoitteena on kasvattaa asuntorakentamista Venäjällä. ZAO YIT Moskovia tuottaa asuntoja Moskovassa sekä sen ympäristökaupungeissa. Kesäkuun 2006 lopussa YIT:llä oli Venäjällä rakenteilla yhteensä yli 6 000 asuntoa, joista noin puolet oli YIT Moskovian toiminta-alueella. YIT on arvioinut aloittavansa Venäjällä tänä vuonna yli 2 500 asunnon rakentamisen.

Lisätietoja:

Timo Lehmus, kansainvälisen toiminnan johtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 020 433 2474 Sakari Toikkanen, varatoimitusjohtaja, YIT Oyj, puh. 020 433 2336 Petra Thorén, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 020 433 2635

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö ja kaupunkikehittäjä. Kehitämme ja rakennamme asuntoja ja asumisen palveluja sekä toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja. Yhdessä asiakkaidemme kanssa lähes 8 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 10 maassa: Suomessa, Venäjällä, Ruotsissa, Norjassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Vuoden 2019 liikevaihtomme oli noin 3,4 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi