YIT:N OSAKKEIDEN MERKINTÄ E, F, K JA L OPTIO-OIKEUKSILLA 18.6.-10.8.2007

13.8.2007   KLO 13:30
PÖRSSITIEDOTE         PÄÄOMATAPAHTUMA

YIT:N OSAKKEIDEN MERKINTÄ E, F, K JA L OPTIO-OIKEUKSILLA 18.6.-10.8.2007

YIT Oyj:n osakkeita on merkitty 18.6.-10.8.2007 välisenä aikana E optio-oikeuksien perusteella yhteensä 2.416 kappaletta, F optio-oikeuksien perusteella yhteensä 3.476 kappaletta, K optio-oikeuksien perusteella yhteensä 600 kappaletta ja L optio-oikeuksien perusteella yhteensä 1.260 kappaletta.

Tehdyistä osakemerkinnöistä johtuva osakepääoman korotus, 75.992 euroa, on tarkoitus merkitä kaupparekisteriin 20.8.2007.

Vuonna 2004 liikkeelle lasketut E optio-oikeudet ovat olleet kaupankäynnin kohteena OMX Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä 3.4.2006 lähtien. Vuonna 2004 liikkeelle lasketut F optio-oikeudet ja vuonna 2006 liikkeelle lasketut K ja L optio-oikeudet tulivat kaupankäynnin kohteeksi 2.4.2007 alkaen.

Kukin E ja F optio-oikeus oikeuttaa sen haltijan merkitsemään kaksi ja kukin K ja L optio-oikeus yhden YIT Oyj:n osakkeen. Merkintähinta E optioilla on 6,80 euroa osakkeelta, F optioilla 6,15 euroa osakkeelta ja K ja L optioilla 20,53 euroa osakkeelta.

YIT OYJ Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja Lisätietoja: hallintopäällikkö Marja Salo, puh. 020 433 2470, marja.salo@yit.fi rahoitusjohtaja Jaakko Mäkynen, puh. 020 433 2307, jaakko.makynen@yit.fi

Jakelu: OMX Pohjoismainen Pörssi Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö ja kaupunkikehittäjä. Kehitämme ja rakennamme asuntoja ja asumisen palveluja sekä toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja. Yhdessä asiakkaidemme kanssa lähes 8 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 10 maassa: Suomessa, Venäjällä, Ruotsissa, Norjassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Vuoden 2019 liikevaihtomme oli noin 3,4 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi