YIT:N OSAKKEIDEN MERKINTÄ VUODEN 2002 C- JA D-OPTIO-OIKEUKSILLA 27.6.-12.8.2005

YIT-Yhtymä Oyj:n osakkeita on merkitty edellisen 27.6.2005 tehdyn kaupparekisterimerkinnän jälkeen 12.8.2005 mennessä vuoden 2002 C- optio-oikeuksien perusteella yhteensä 23.410 kappaletta ja D-optio- oikeuksien perusteella yhteensä 107.766 kappaletta.

Jokainen optio-oikeus oikeuttaa merkitsemään kaksi YIT-Yhtymä Oyj:n yhden euron nimellisarvoista osaketta. C-optioilla osakkeen merkintähinta on 6,545 euroa kappaleelta ja D-optioilla 5,845 euroa kappaleelta.

Näistä osakemerkinnöistä johtuva osakepääoman korotus, 131.176 euroa, on tarkoitus merkitä kaupparekisteriin 19.8.2005.

YIT-YHTYMÄ OYJ

Jaakko Mäkynen rahoitusjohtaja

Lisätietoja: rahoitusjohtaja Jaakko Mäkynen, puh. 020 433 2307, jaakko.makynen@yit.fi hallintopäällikkö Marja Salo, puh. 020 433 2470, marja.salo@yit.fi

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi