YIT:n rakentama Avia Line I -toimistotalo harjakorkeudessaan

LEHDISTÖTIEDOTE                       17.6.2008  klo 15:00

YIT:n rakentama Avia Line I -toimistotalo harjakorkeudessaan

Vantaan Aviapoliksessa sijaitseva Avia Line -toimistotalo on edennyt harjakorkeuteen. Kohteen harjannostajaisia juhlittiin 17.6.2008.

Ensimmäisessä, parhaillaan rakentuvassa Avia Line -toimistotalossa on noin 3 000 m2, josta yli puolet tulee General Motors Finlandin käyttöön. Kaiken kaikkiaan Avia Linen toimistorakennukset muodostavat neljän talon kokonaisuuden, joissa on valmistuessaan yhteensä 12 000 m2 toimistotilaa.

YIT on myynyt Avia Linen toimistotalojen I - III -vaiheet saksalaiselle kiinteistösijoittajalle, IVG Institutional Funds:lle, maaliskuussa 2008. IVG:lle myytyjen kiinteistöjen laajuus on yhteensä noin 9 000 m2. Lisäksi IVG:n omistukseen tulee 260 autopaikkainen pysäköintilaitos. Toimistokokonaisuuden II-osan on suunniteltu valmistuvan vuonna 2009 ja III-osan vuonna 2010.

Aviapolis on houkutteleva alue

Avia Line täydentää Kehä III:n pohjoispuolelle nousevaa monipuolista toimitilakeskittymää. Aviapoliksen alue on pääkaupunkiseudun nopeimmin kasvava yritysalue, jossa työskentelee tällä hetkellä yli 35 000 henkilöä.

Alueen houkuttelevuutta lisäävät mm. lentokentän läheisyys, jatkuvasti kehittyvä palvelutarjonta hotelleineen ja kylpylämaailmoineen kauppakeskus Jumbon kupeessa, tuleva Marjarata sekä sujuvat yhteydet Helsingin keskustaan.

Lisätietoja: Tapio Salo, johtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 020 433 2391, tapio.salo@yit.fi

Juha Kostiainen Viestintä- ja kehitysjohtaja

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, ammattilehdet, www.yit.fi