YIT:N RAKENTAMA HOIVAKOTI LINNANHARJU HARJAKORKEUDESSA

LEHDISTÖTIEDOTE         7.10.2010 KLO 14.15
YIT:N RAKENTAMA HOIVAKOTI LINNANHARJU HARJAKORKEUDESSA

YIT rakentaa Helsingin Vartioharjuun erityisesti muistihäiriöisille vanhuksille suunnatun hoivakodin, jonka harjannostajaisia vietetään 7.10.2010. Uudisrakennuksen tilat valmistuvat marraskuun lopulla. Palvelut hoivakotiin tuottaa terveyspalveluyritys Attendo MedOne. Kiinteistön omistaa Tyvene Oy.

Hoivakoti Linnanharju on suunniteltu sen asukkaiden tarpeiden mukaisesti. Kahdessa kerroksessa tiloja on yhteensä 2800 neliötä. 21 neliön suuruisia yksiöitä rakennetaan 55 kappaletta ja 26 neliön suuruisia kaksioita neljä. Kaikki tilat on suunniteltu sellaisiksi, että asukkaat voivat elää itsenäistä elämää mahdollisimman pitkään: liikuntarajoitteisuus on otettu huomioon paitsi sisätiloissa myös piha-alueella. Myös pihoista suunnitellaan viihtyisiä kokoontumispaikkoja, joissa voi istuskella tai liikkua ikäihmisille suunnitelluilla laitteilla liikuntakykynsä ylläpitämiseksi.

Hoivakoti Linnanharju on tehostetun palveluasumisen yksikkö, jonka toiminnan suunnittelussa on keskitytty kodinomaisuuteen, viihtyisyyteen ja virikkeellisen toiminnan mahdollisuuksiin.

- Vartioharjun hanke täydentää hyvin käyttäjän hoivakotiverkostoa. Yhteistyössä käyttäjän ja rakennuttajan kanssa hanke valmistuu laadukkaasti haastavasta aikataulusta huolimatta ja luo toimivan kokonaisuuden hoivakodin asukkaiden tarpeisiin, toteaa yksikön johtaja Tapio Salo YIT:n toimitilapalveluista.

Hoivakodin asukkaat tulevat pääosin Helsingin kaupungin sosiaalitoimen kautta.

Lisätietoja antavat: Tapio Salo, yksikön johtaja, Toimitilapalvelut, YIT Rakennus Oy, puh. 050 505 2608, tapio.salo@yit.fi Pertti Karjalainen, toimitusjohtaja, Attendo MedOne, puh. 0207 474 711, pertti.karjalainen@attendo.fi Tiedustelut vapaista asukaspaikoista aluejohtaja Simo Saaraselta Attendo MedOnesta, puh. 0207 549 532, simo.saaranen@attendo.fi

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2009 YIT:n liikevaihto oli 3,5 miljardia euroa. Henkilöstömäärä on yli 25 500. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

Attendo MedOnella on vankka kokemus hoivapalveluista kuntien kumppaneina. Se on Suomen johtava sosiaali- ja terveyspalveluyritys, joka on Pohjoismaiden suurin hoivapalveluiden tuottajia. Tyvene Oy on vanhusten ja muiden erityisryhmien palveluasumiseen erikoistunut yleishyödyllinen asumissijoitusyhtiö.