YIT:n rakentama Prisma avattiin Vilnassa

Report this content

Liettuan neljäs ja pääkaupunki Vilnan toinen Prisma avattiin yleisölle tänään perjantaina 24. huhtikuuta. Kauppakeskuksen rakennustyöt alkoivat kesällä 2013. Kauppakeskushankkeen toteutti SOK:lle YIT:n liettualainen tytäryhtiö YIT Kausta. Hankkeen arvo oli noin 12 miljoonaa euroa.

YIT Kausta rakensi jo toisen Prisma-kauppakeskuksensa Liettuassa. Vastavalmistuneen kauppakeskuksen sijainti on erinomainen, sillä sen lähivaikutusalueella asuu noin 100 000 asukasta ja parhaillaan rakenteilla oleva Vilnan-kehätie valmistuu Prisman välittömään läheisyyteen.

Kauppakeskuksessa on noin 10 000 neliömetriä myyntitilaa, joihin sijoittuu Prisman lisäksi pieniä erikoisliikkeitä. Kauppakeskukseen rakennettiin lisäksi maanalainen pysäköintihalli yli 300 autolle sekä ulkoparkkialue 160 autolle.

- Valitsimme YIT:n yhteistyökumppaniksemme, koska kohteen sijainti oli kaupallisesti kiinnostava ja YIT:llä on vankka kokemus vaativien rakennushankkeiden toteuttamisesta. Kiinteistön tekninen toteutus oli laadukas ja hanke valmistui suunnitelmien mukaan aikataulussa, SOK:n kiinteistöjohtaja Janne Rytkönen sanoo.

Suomessa toimii 64 S-ryhmän Prisma-hypermarkettia, Virossa 8, Latviassa 5, Liettuassa 4 ja Venäjällä Prisma-marketteja on 17.

Prismojen lisäksi YIT Kausta on toteuttanut Liettuassa useita kiinteistökehityshankkeita. Tällä hetkellä YIT Kausta rakentaa Vilnassa Prisman viereisille tonteille Solo City -asuinkorttelia ja viimeistelee Grand Office -toimistokeskusta.

”YIT Kausta on uudistanut paikallista kiinteistökehitysliiketoimintaa, sillä vastaamme hankekehittäjänä projektin kaikista vaiheista markkina-analyysista konseptien toteuttamiseen ja kiinteistön vuokraukseen ja myyntiin”, kertoo YIT Kaustan toimitusjohtaja Kestutis Vanagas.

Lisätietoa:

Tom Sandvik, Baltian maat ja keskinen Itä-Eurooppa -liiketoimintaryhmän johtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 400 617 807, tom.sandvik@yit.fi
Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Oyj, hanna.malmivaara@yit.fi, puh. 040 561 6568

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä ja Slovakiassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä – asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme yli 6 000 henkilöä seitsemässä maassa. Vuonna 2013 liikevaihtomme oli noin1,9 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi.