• YIT Oyj/

YIT:n toteuttaman energiatehokkaan elinkaaripäiväkoti Omenatarhan harjannostajaiset Porvoossa 19.9.2012 klo 13:30

KUTSU TIEDOTUSVÄLINEILLE                                                       18.9.2012 klo 9.30

YIT toteuttaa Porvoon kaupungille kolme energiatehokasta elinkaaripäiväkotia. Hankkeessa toisena valmistuva Omenatarhan päiväkoti on edennyt harjakorkeuteen.

Toivotamme tiedotusvälineiden edustajat tervetulleiksi Omenatarhan päiväkodin harjannostajaistilaisuuteen keskiviikkona 19.9.2012 klo 13:30 alkaen. Osoite on Omenatarhantie 2, Porvoo.

Porvoon kaupungin tervehdyksen esittää kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Mikaela Nylander. Muita tilaisuuden puhujia ovat toimitusjohtaja Juhani Pitkäkoski YIT:stä ja Suomen toimintojen johtaja Nina Arkilahti Handelsbankenista.

Ennen harjannostajaisia on mahdollisuus tutustua klo 12 alkaen jo toiminnassa olevaan Ylä-Haikkoon päiväkotiin osoitteessa Marjamäenkatu 4 sekä klo 13 alkaen Omenatarhan päiväkodin työmaahan.

Tutustumisten yhteydessä median edustajilla on mahdollisuus kysymyksiin ja haastatteluihin.

Energiatehokkuus elinkaaripäiväkotien lähtökohtana

Elinkaarihanke käynnistyi viime syksynä ja ensimmäisenä valmistunut Ylä-Haikkoon päiväkoti aloitti toimintansa elokuussa. Nyt harjakorkeudessa oleva Omenatarhan päiväkoti valmistuu tämän vuoden lopussa. Viimeisenä rakennettava Jokilaakson päiväkoti avaa ovensa käyttäjilleen elokuussa 2013. YIT vastaa hankkeen suunnittelusta, rakentamisesta, energiaratkaisuista sekä kiinteistöjen ylläpitopalveluista ja energiankulutuksesta 20 vuoden ajan.

YIT rakensi Porvoossa jo 100 vuotta sitten

Tänä vuonna 100-vuotisjuhlaansa viettävä YIT aloitti toimintansa Porvoossa. Yhtiön ensimmäinen työ Suomessa oli Porvoon kaupungille vuonna 1912 rakennettu vesitorni. Porvooseen elinkaarimallilla toteutettavat päiväkodit ovat yksi osoitus YIT:n kehittymisestä monialaiseksi palveluyritykseksi.

Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, YIT Kiinteistötekniset palvelut, puh. 050 390 0941, kirsi.hemmila@yit.fi
Tony Lökfors, projektipäällikkö, Porvoon kaupunki, puh. 040 544 9037, tony.lokfors@porvoo.fi

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, paikallismediat, www.yit.fi

YIT viettää 100-vuotisjuhlaa vuonna 2012. Yhtiö perustettiin Suomen suuriruhtinaskuntaan vuonna 1912. Tänä päivänä YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, 26 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2011 YIT:n liikevaihto oli noin 4,4 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi