YIT:n varsinaisessa yhtiökokouksessa esillä toimitusjohtajan katsaus ja osakepohjainen kannustinjärjestelmä

PÖRSSITIEDOTE                                              18.3.2014 KLO 9.00

YIT:N VARSINAISESSA YHTIÖKOKOUKSESSA ESILLÄ TOIMITUSJOHTAJAN KATSAUS JA OSAKEPOHJAINEN KANNUSTINJÄRJESTELMÄ

YIT Oyj pitää tänään 18.3.2014 klo 10.00 varsinaisen yhtiökokouksen. Toimitusjohtaja Kari Kauniskangas pitää kokouksessa katsauksen, jossa esitellään YIT:n tilinpäätös vuodelta 2013 ja näkymiä kuluvalle vuodelle. Toimitusjohtaja Kauniskangas kommentoi lyhyesti markkinatilannetta mukaan lukien Ukrainan viimeaikaisten tapahtumien vaikutukset YIT:n liiketoimintaan. Toistaiseksi Ukrainan kriisi ei ole vaikuttanut YIT:n asuntomyyntiin Venäjällä negatiivisesti, mutta on ilmeistä, että jatkuessaan kriisi tulisi vaikuttamaan YIT:n liiketoimintaan. Katsauksessa ei julkisteta olennaista uutta tietoa.

Hallituksen puheenjohtaja Henrik Ehrnrooth esittelee yhtiökokouksessa hallituksessa valmisteilla olevaa uutta osakepohjaista kannustinjärjestelmää, jossa ansaintajaksoja ovat vuodet 2014, 2015 ja 2016. Suunniteltuun kannustinjärjestelmään kuuluisi vuositasolla noin 200 avainhenkilöä. Osakkeiden ansainta perustuisi yhtiön taloudelliseen menestykseen, jota mitattaisiin hallituksen vuosittain asettamien tavoitteiden avulla.

Yhtiökokouksen asialista on julkaistu kokonaisuudessaan 6.2.2014. Yhtiökokouksen asialista sekä toimitusjohtaja Kari Kauniskankaan esitys ovat yrityksen kotisivuilla osoitteessa www.yit.fi.

Sanna Kaje
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä ja Slovakiassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä - asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme yli 6 000 henkilöä seitsemässä maassa. Vuonna 2013 liikevaihtomme oli vajaa 1,9 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi