YIT:n vuoden 2014 vuosikertomus, selvitys hallinto- ja ohjausjärjestelmästä sekä palkka- ja palkkioselvitys julkaistu

PÖRSSITIEDOTE                                       24.2.2015 KLO 10.00

YIT:n vuoden 2014 vuosikertomus on julkaistu tämän pörssitiedotteen liitteenä ja yhtiön kotisivuilla osoitteessa www.yit.fi/vuosikertomus. Vuosikertomus sisältää vuosikatsauksen, hallituksen toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen vuodelta 2014. Vuosikertomus on saatavilla suomeksi ja englanniksi.

Lisäksi YIT:n vuoden 2014 selvitys hallinto- ja ohjausjärjestelmästä (Corporate Governance Statement) sekä palkka- ja palkkioselvitys on julkaistu tämän pörssitiedotteen liitteinä sekä yhtiön kotisivuilla osoitteessa www.yit.fi/corporategovernance.

Tänä vuonna YIT:n vuosikertomus on toteutettu integroidun raportoinnin viitekehitystä soveltaen. Vuosikertomuksessa on aiempaa selvemmin pyritty kuvaamaan sitä, miten YIT luo lisäarvoa asiakkailleen, omistajilleen ja muille sidosryhmille.

YIT:n vuosikertomus julkaistaan pelkästään sähköisenä PDF-tiedostona.  Painetun kertomuksen suosio on selvästi vähentynyt, ja sijoittajatietoja etsitään yhä enemmän internetistä. Sähköinen julkaiseminen tukee myös kestävän kehityksen ja ympäristövastuun tavoitteidemme saavuttamista.

Lisätietoja antaa:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi

Sanna Kaje
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä ja Slovakiassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä – asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme lähes 6 000 henkilöä seitsemässä maassa. Vuonna 2014 liikevaihtomme oli noin 1,8 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja ja asumisen palveluja sekä toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa lähes 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2018 pro forma -liikevaihtomme oli noin 3,8 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi