YIT:n vuosikatsaus ja vuosiesite vuodelta 2020 on julkaistu

YIT Oyj         Pörssitiedote               18.2.2021 klo 9.00

YIT:n vuosikatsaus ja vuosiesite vuodelta 2020 on julkaistu

YIT:n vuosikatsaus ja vuosiesite vuodelta 2020 on julkaistu tänään yhtiön kotisivuilla.

Vuosikatsaus käsittää hallituksen toimintakertomuksen, konsernitilinpäätöksen, emoyhtiön tilinpäätöksen, selvityksen hallinto- ja ohjausjärjestelmästä sekä palkitsemisraportin. Hallituksen toimintakertomus sisältää selvityksen YIT:n muista kuin taloudellisista tiedoista.

YIT julkaisee vuosikatsauksen ensimmäistä kertaa European Single Electronic Format (ESEF) raportointivaatimusten mukaisena xHTML-tiedostona. ESEF-vaatimusten mukaisesti konsernitilinpäätöksen päälaskelmat on merkitty XBRL-merkeillä. XBRL-merkinnät eivät ole kuuluneet tilintarkastuksen piiriin, mutta tiedot ovat varmennettu kansainvälisen varmennustoimeksiantostandardin ISAE 3000 (uudistettu) mukaisesti tilintarkastusyhteisö PricewaterhouseCoopers Oy:n toimesta. Vuosikatsaus on saatavilla PDF- ja xHTML-muodoissa osoitteesta www.yitgroup.com/vuosiraportit ja tämän pörssitiedotteen liitteenä.

Selvitys hallinto- ja ohjausjärjestelmästä sekä palkitsemisraportti on julkaistu myös erillisinä PDF-tiedostoina osoitteessa www.yitgroup.com/hallinnointi

Vuosiesite kuvaa tiiviisti YIT:n vuotta 2020 strategiaan, kestävään kehitykseen, henkilöstöön ja taloudelliseen suoriutumiseen liittyen. Vuosiesite on saatavilla PDF-muodossa osoitteesta www.yitgroup.com/vuosiraportit ja tämän pörssitiedotteen liitteenä.

Lisäksi YIT on julkaissut erillisen vastuullisuusraportointiin liittyvän GRI-raportin (Global Reporting Initiative), joka on saatavilla PDF-muodossa osoitteesta www.yitgroup.com/vuosiraportit ja tämän pörssitiedotteen liitteenä.

Kaikki PDF-muotoiset julkaisut ovat saatavilla suomeksi ja englanniksi, mutta vuosikatsauksen XHTML-tiedosto julkaistaan vain suomeksi.

Keskustelutilaisuus YIT:n vuoden 2020 tapahtumista ja tilinpäätöksestä

YIT:n vuoden 2020 tapahtumiin ja tilinpäätökseen liittyen järjestetään perjantaina 26.2.2021 klo 15.00 Suomen aikaa keskustelutilaisuus, jossa osakkeenomistajat voivat esittää kysymyksiä hallituksen puheenjohtajalle ja väliaikaiselle toimitusjohtajalle ennen yhtiökokouksen ilmoittautumista ja ennakkoäänestystä. Osakkeenomistajia pyydetään huomioimaan, että keskustelutilaisuudessa esitettävät kysymykset eivät ole osakeyhtiölain 5 luvun 25§:ssä tarkoitettuja kysymyksiä. Osakeyhtiölain 5 luvun 25 §:ssä tarkoitetut kysymykset tulee tehdä ennakkoon yhtiökokouskutsussa esitetyn mukaisesti.

Keskustelutilaisuus järjestetään suorana webcast-lähetyksenä, jota voi seurata yhtiön nettisivuilla osoitteessa www.yitgroup.com/webcastit. Lähetyksen tallenne on katsottavissa samassa osoitteessa myöhemmin samana päivänä. Tilaisuus järjestetään suomen kielellä.

Keskustelutilaisuudessa voi esittää kysymyksiä puhelinkonferenssin kautta. Tarkemmat ohjeet puhelinkonferenssiin osallistumisesta julkaistaan yhtiön nettisivuilla osoitteessa www.yitgroup.com/webcastit ennen tilaisuuden alkua.

Lisätietoja antaa:
Tommi Järvenpää, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 040 576 0288, tommi.jarvenpaa@yit.fi
Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 561 6568, hanna.malmivaara@yit.fi

Tommi Järvenpää
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yitgroup.com/fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen kaupunkikehittäjä ja rakennusyhtiö. Tavoitteenamme on luoda entistä kestävämpiä, toimivampia ja vetovoimaisempia kaupunkeja ja elinympäristöjä. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Olemme myös vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja. Omistamme kiinteistöjä yhdessä kumppaneidemme kanssa, mikä tukee merkittävien kehityshankkeidemme toteuttamista. Tarjoamme asiakkaillemme myös kiinteistöjen arvoa parantavia palveluita. Työllistämme noin 7 400 ammattilaista kymmenessä maassa: Suomessa, Venäjällä, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Vuoden 2020 liikevaihtomme oli noin 3,1 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi