YIT:N YRITYSILME UUDISTUU - JOUSTAVIA RATKAISUJA LÄHELLÄ ASIAKASTA

LEHDISTÖTIEDOTE           22.9.2011 klo 9.00

YIT:N YRITYSILME UUDISTUU - JOUSTAVIA RATKAISUJA LÄHELLÄ ASIAKASTA

YIT-konserni on uudistanut ja modernisoinut yritysilmettään kuvaamaan paremmin nykypäivän kansainvälistä YIT:tä ja sen kilpailuetuja. Uuden ilmeen tavoitteena on viestiä helposti lähestyttävästä ja luotettavasta yhtiöstä, joka palvelee ammattitaitoisesti tarjoten joustavia ja laadukkaita ratkaisuja hankkeiden elinkaaren kaikkiin vaiheisiin.

Viimeisen kymmenen vuoden aikana YIT on kehittynyt voimakkaasti; konsernin liikevaihto ja henkilöstömäärä ovat kolminkertaistuneet ja toiminta on laajentunut 10 uuteen maahan. Yhtiön visiona on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Kestävään rakentamiseen ja ylläpitoon sekä energiansäästöön ja -tuotantoon liittyvät ratkaisut ovat YIT:n liiketoiminnassa keskeinen painopistealue.

Ajattomana ja kovana insinööriosaamisen tunnuksena tunnettu YIT:n logo säilyy ennallaan. Yhtiön suomalaisuuteen viittaava sininen pysyy, mutta mukaan on otettu myös urbaanissa elinympäristössä esiintyviä uusia värejä kuten asfaltin harmaata, hiekan ruskeaa sekä skandinaavista valkoista. YIT:n ilmeeseen kuuluva, hankkeiden elinkaarta kuvaava kaari ilmenee uudessa ilmeessä aikaisempaa monimuotoisempana ja dynaamisempana. Painotuotteissa käytetään ympäristöystävällisiä papereita ja painomenetelmiä.

Samalla YIT:n kuvamaailmaa uudistetaan ja yhtenäistetään tukemaan uutta visuaalista ilmettä. Kuvissa tuodaan esille todellisia hetkiä, aitoja ihmisiä ja realistisia ympäristöjä, joissa YIT on läsnä tavalla tai toisella; Ajat autolla töihin aurattuja teitä, pysäköit valvottuun halliin, teet töitä viihtyisässä toimistossa, asioit kaupassa hikoilematta ja rentoudut toimivassa kodissa. Yhtiön toiminta-ajatuksena on paitsi kehittää ja rakentaa, myös auttaa asiakkaitaan hyödyntämään luotua elinympäristöä.

Uusi yritysilme otetaan käyttöön vaiheittain ja se juhlistaa YIT:n 100-vuotisjuhlaa vuonna 2012. Myös YIT Koti -konsepti muuttuu Suomessa uuden yhteisen yritysilmeen mukaiseksi.

Lisätietoja antavat:
Virva Salmivaara, viestintäjohtaja, puh. 040 830 8091, virva.salmivaara@yit.fi
Kristina Broman, brand manager, puh. 040 840 3166, kristina.broman@yit.fi

YIT:n Pääomamarkkinapäivässä Pietarissa esitellään konsernin strategiaa vuosille 2012-2014 uuden yritysilmeen mukaisilla aineistoilla: http://www.yit.fi/sijoittajat

YIT:n verkkosivut ovat uudistumassa ja ensimmäisinä julkaistu www.yitgroup.com -sivusto on uuden yritysilmeen mukainen.

Virva Salmivaara

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, paikallismediat, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä ja Baltian maissa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli 3,8 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on yli 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.