YIT:N YRITYSKAUPPA SLOVAKIASSA TOTEUTUI

LEHDISTÖTIEDOTE         7.10.2010 klo 14.00
 YIT:N YRITYSKAUPPA SLOVAKIASSA TOTEUTUI

YIT:n yrityskauppa, jossa se ostaa slovakialaisen rakennusliikkeen Reding a.s.:n, on varmistunut. Slovakian kilpailuvirasto on hyväksynyt osakekaupan, jossa YIT:lle siirtyy 70 prosenttia yhtiön osakekannasta. Myyjänä on yhtiön perustaja Ladislav Versovsky. Versovsky jatkaa yhtiön toimitusjohtajana ja osakkaana 30 prosentin omistusosuudella.

Reding on asunto- ja toimitilarakentamiseen keskittynyt rakennusliike, jolla on hyvä markkina-asema Bratislavassa ja sen ympäristössä. Yhtiön liikevaihto on noin 30 milj. euroa. Yhtiö on perustettu 1997 ja sen palveluksessa on 150 työntekijää.

Yhtiö jatkaa toimintaansa rakennusurakoitsijana YIT Reding nimellä. Yhtiön toimialueeseen kuuluu myös omaperusteinen asuntuotanto ja kiinteistökehitys.

- Yrityskaupan myötä saamme hyvän jalansijan uudelle markkina-alueelle. Redingillä on osaava henkilöstö ja johto sekä hyvä maine markkinoilla. Yhtiöllä on käynnissä useita rakennushankkeita ja tonttivarantoa omaperusteisen rakentamistoiminnan kasvattamiseen Slovakiassa, kertoo Keskisen Itä-Euroopan rakentamispalvelujen johtaja Jouni Forsman YIT:stä.

- Haluamme olla markkinoilla luotettava kumppani ja tarjota asiakkaillemme korkealaatuista palvelua myös tulevaisuudessa. Yhdistämällä paikallisen osaamisen YIT:n kansainväliseen kokemukseen voimme kehittää palveluamme ja kilpailukykyämme. Yhtiöllä on uuden omistajan turvin mahdollisuus kasvaa nopeammin omaperusteisessa asuntotuotannossa ja kiinteistökehityksessä, sanoo YIT Redingin toimitusjohtaja Ladislav Versovsky.

Lisätietoja: Kari Kauniskangas, Head of International Construction Services, tel. +358 40 519 0198, kari.kauniskangas@yit.fi

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2009 YIT:n liikevaihto oli 3,5 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on yli 25 500. YIT on Suomen suurin rakennusliike. YIT on johtava ulkomainen asuntorakentaja Venäjällä ja merkittävä rakentaja kaikissa Baltian maissa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. Lisätietoja: www.yit.fi

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi