• YIT Oyj/

YIT on allekirjoittanut Liettuassa vuokrasopimuksen tuotantotiloista saksalaisen Rehaun kanssa

YIT ja saksalainen muovituotteiden valmistaja Rehau ovat allekirjoittaneet vuokrasopimuksen satamakaupunki Klaipedaan Liettuaan rakennettavista tuotantotiloista 20 vuodeksi. Sopimuksen myötä YIT käynnistää 19 000 m2:n tilojen rakentamisen Rehaulle. Rehau käynnistää tuotantonsa tiloissa vuoden 2022 alussa.

”Kykymme toteuttaa tuotantotilat asiakkaan tarpeiden mukaiseksi on mahdollistanut pitkän vuokrasopimuksen solmimisen. Tämä on erinomainen osoitus YIT Liettuan asemasta markkinoilla tunnustettuna ja luotettavana haastavien hankkeiden toteuttajana", kertoo Toimitilat-segmentin CEE-divisioonan johtaja Peter Forssell YIT:ltä.

Muovituotteita teollisuudelle valmistava Rehau Group on yli 70 vuotta toiminut saksalaisyritys, jolla on yli 170 toimipaikkaa ja noin 20 000 työntekijää ympäri maailmaa.

Tom Ekman, Toimitilat-segmentin johtaja, YIT Oyj, puh. 0407712514, tom.ekman@yit.fi

Heidi Kauppinen, viestintäpäällikkö, YIT Oyj, puh. 040 574 3170, heidi.kauppinen@yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö ja kaupunkikehittäjä. Kehitämme ja rakennamme asuntoja ja asumisen palveluja sekä toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja. Yhdessä asiakkaidemme kanssa lähes 8 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 10 maassa: Suomessa, Venäjällä, Ruotsissa, Norjassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Vuoden 2019 liikevaihtomme oli noin 3,4 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi