YIT on aloittanut Järvenpään Bulevardikorttelin toisen vaiheen rakentamisen

YIT Oyj Lehdistötiedote 6.7.2022 klo 14.00

Toinen vaihe käynnistyy HUSin käyttöön tulevan palvelu- ja liikekiinteistön rakentamisella. Kiinteistö on myyty OP-Palvelukiinteistöt -erikoissijoitusrahastolle.

YIT on allekirjoittanut sopimuksen Kiinteistö Oy Järvenpään Perhelä 5 koko osakekannan myynnistä OP-Palvelukiinteistöt -erikoissijoitusrahastolle. Kaupan arvo on noin 10 miljoonaa euroa.

Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin kuntayhtymän (HUS) käyttöön tuleva rakennus aloittaa Järvenpään Bulevardikorttelin toisen vaiheen rakentamisen. Tilojen laajuus on noin 2000 m2 ja rakennuksen arvioitu valmistuminen on syksyllä 2023.

Järvenpään Bulevardikortteli, Osuuskauppa Perhelänäkin tunnettu, on Järvenpään kaupungin keskustan kehittämisen kärkihankkeita. Bulevardikortteliin rakennetaan kokonaisuudessaan vaiheittain yhteensä noin 300 asuntoa, toimistokokonaisuus ja liiketiloja. Kokonaispinta-alaa korttelissa on yhteensä noin 30 500 kerrosneliötä. Hybridikorttelin ensimmäinen vaihe valmistuu syksyllä 2022.

”Kiinteistö aukeaa kävelykadulle ja on oleellinen osa Bulevardikorttelin kokonaisuutta. Korttelissa yhdistyvät palvelut, työssäkäynti ja asuminen ihan kaupungin ydinkeskustassa. Rakennukset yhdistää toisiinsa viihtyisä, viheraluemainen pihakansi”, kertoo projektipäällikkö Attina Salmenoja YIT:ltä.

”HUS käyttäjänään sekä yhteisöllisillä ja ekologisilla ratkaisuillaan kohde täydentää mainiosti OP-Palvelukiinteistöjen salkkua. Keskeiselle sijainnille rakentuva ja ympäristösertifioitava kohde jatkaa myös hyvää yhteistyötämme YIT:n kanssa”, kommentoi salkunhoitaja Anni Lakanen.

Bulevardikorttelin kehittäminen tukee kestävän kehityksen mukaista tiivistä kaupunkiympäristöä, jossa eri toiminnot on sekoitettu yhteen helpottamaan ja tukemaan sujuvaa arkea. Suunnittelussa on huomioitu yhteiskäyttömahdollisuudet esim. yhteisillä jätehuoneilla, väestönsuojilla, autopaikoilla. Energiatehokkuutta ja ekologisuutta haetaan keskitetyllä energiakeskuksella. Korttelin hulevedet kerätään ja viivytetään maanalaisella hulevesiratkaisulla. Rakennukselle haetaan LEED Gold -sertifikaattia.

”Bulevardikortteli on hyvä esimerkki YIT:n perustehtävästä rakentaa toimivia ja kestäviä koteja ja elinympäristöjä kasvavissa kaupungeissa, jotta kestävästä asumisesta ja elämisestä tulee helppoa. Työn päämäärä on mahdollistaa ihmisten, yritysten ja yhteiskunnan sujuva arki ja kestävä eläminen”, sanoo YIT:n kestävästä kaupunkikehityksestä vastaava johtaja Juha Kostiainen.

Lue lisää: Bulevardikortteli | Järvenpään keskusta | YIT

Hedi Grass, transaktiojohtaja, YIT, puh. 040 733 8821, hedi.grass@yit.fi
Anni Lakanen, salkunhoitaja, OP-Palvelukiinteistöt, puh. 044 062 6740, anni.lakanen@op.fi
Pirita Tiusanen, viestintäpäällikkö, YIT, puh. 044 240 9822, pirita.tiusanen@yit.fi