YIT on sopinut asuntokohteiden toteuttamisesta Suomessa yhteensä noin 160 miljoonan euron arvosta

YIT Oyj Sijoittajauutinen 17.04.2019 klo 08.00

YIT ja ICECAPITAL Housing Fund IV Ky sekä ICECAPITAL Housing Fund V Ky ovat allekirjoittaneet esisopimuksia yhteensä noin 780 vuokra-asunnon rakentamisesta pääkaupunkiseudulle ja Tampereelle. Esisopimusten kokonaisarvo on noin 160 miljoonaa euroa.

Hankkeet kirjataan tilauskantaan kohdekohtaisten kauppojen allekirjoitusten yhteydessä. Hankkeiden on tarkoitus käynnistyä vaiheittain pääasiassa vuoden 2019 aikana ja ensimmäiset kohteet valmistuvat vuonna 2020.

Lisätietoja antaa:
Hanna Jaakkola
, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 040 5666 070, hanna.jaakkola@yit.fi
Antti Inkilä, Asuminen Suomi ja CEE -segmentin johtaja, YIT Oyj, puh.
040 864 4358, antti.inkila@yit.fi

Hanna Jaakkola

Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yitgroup.com/fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja ja asumisen palveluja sekä toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa lähes 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2018 pro forma -liikevaihtomme oli noin 3,8 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen kaupunkikehittäjä ja rakennusyhtiö. Tavoitteenamme on luoda entistä kestävämpiä, toimivampia ja vetovoimaisempia kaupunkeja ja elinympäristöjä. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Olemme myös vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja. Omistamme kiinteistöjä yhdessä kumppaneidemme kanssa, mikä tukee merkittävien kehityshankkeidemme toteuttamista. Tarjoamme asiakkaillemme myös kiinteistöjen arvoa parantavia palveluita. Työllistämme noin 7 400 ammattilaista kymmenessä maassa: Suomessa, Venäjällä, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Vuoden 2020 liikevaihtomme oli noin 3,1 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.