YIT on sopinut uudesta urakasta Tukholman metron laajennuksessa

YIT OYJ Lehdistötiedote 12.3.2021 klo 11:15

YIT ja Tukholman aluehallinto (Region Stockholm) ovat sopineet tunnelin rakentamisesta Tukholman Örbyledeniin. Rakentaminen alkaa maaliskuussa 2021 ja kestää noin 14 kuukautta. Sopimuksen arvo on noin yhdeksän miljoonaa euroa ja se kirjataan vuoden ensimmäisen neljänneksen tilauskantaan.

Urakka on osa mittavampaa Tukholman metron laajennusta. Tukholman aluehallinto laajentaa metroa tulevina vuosina 18 uudella asemalla ja noin 30 tunnelikilometrillä.

Örbyledeniin YIT rakentaa ns. pääsytunnelin tulevaa Högdalsin metroaseman rakentamista varten.

”Olemme erittäin ylpeitä siitä, että saamme edelleen olla osa tätä suurta ja mielenkiintoista hanketta. Työskentelemme tällä hetkellä myös Sockenplan-metrolaajennuksen parissa ja jatkamme mieluusti luottamuksellisesta yhteistyötä Tukholman aluehallinnon kanssa tässä projektissa”, sanoo Lars Stendius YIT:ltä.

Lue lisää: YIT on allekirjoittanut sopimuksen Tukholman metron Sockenplan-laajennuksesta

Lars Stendius, M.D, Infra, Ruotsi, YIT Sverige Ab, puh. +46 703 951 040, lars.stendius@yit.se
Johanna Savolainen, viestintäpäällikkö, YIT Oyj, puh. 044 305 4594, johanna.savolainen@yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen kaupunkikehittäjä ja rakennusyhtiö. Tavoitteenamme on luoda entistä kestävämpiä, toimivampia ja vetovoimaisempia kaupunkeja ja elinympäristöjä. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Olemme myös vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja. Omistamme kiinteistöjä yhdessä kumppaneidemme kanssa, mikä tukee merkittävien kehityshankkeidemme toteuttamista. Tarjoamme asiakkaillemme myös kiinteistöjen arvoa parantavia palveluita. Työllistämme noin 7 400 ammattilaista kymmenessä maassa: Suomessa, Venäjällä, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Vuoden 2020 liikevaihtomme oli noin 3,1 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.