YIT on valittu Espoon teiden kunnossapitäjäksi

YIT ja Uudenmaan ELY-keskus ovat allekirjoittaneet palvelusopimuksen Espoon teiden kunnossapitourakasta. Urakan kokonaisarvo on noin 30 miljoonaa euroa ja siihen kuuluu yli 700 kilometriä kunnossapidettävää tietä. Sopimuskausi alkaa lokakuussa 2014 ja sen kesto on viisi vuotta. Espoon alueurakassa pilotoidaan samalla uutta hoidonjohtomallia urakan monipuolisuuden ja erittäin vaativan hoitoluokituksen vuoksi.

”Sopimuksen piirissä oleva tiestö kuuluu valtakunnan tärkeimpiin sisältäen muun muassa pääkaupunkiseudun keskeisiä väyliä. YIT:lle sopimus tarjoaa mahdollisuuden hyödyntää osaamistaan vaativasta teiden kunnossapidosta, ja hoidonjohtomallin mukainen yhteinen päätöksenteko mahdollistaa sujuvan yhteistyön asiakkaan kanssa”, toteaa yksikönjohtaja Timo Paavilainen YIT:ltä.

”Tavoittelemme hoidonjohtourakalla uutta, joustavaa toimintamallia ja nopeaa reagointia tiestön hoidon muuttuviin tilanteisiin. Uudella menettelytavalla voimme turvata laadukkaan päivittäisen liikennöitävyyden.” kertoo Uudenmaan ELY-keskuksen ylijohtaja Rita Piirainen.

YIT on valittu myös Mikkelin, Salon ja Kuhmon alueurakoiden kunnossapitäjäksi. Kyseiset urakkasopimukset allekirjoitetaan ja kirjataan tilauskantaan valitusajan umpeuduttua vuoden kolmannen neljänneksen aikana. Espoo ja Kuhmo ovat jatkoa edellisille sopimuksille, Mikkeli ja Salo ovat uusia urakoita.

Kuva-aineistoa:

Sanna Kaje, Sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi

Timo Paavilainen, Yksikönjohtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 0400 569 106, timo.paavilainen@yit.fi

Sanna Kaje

Sijoittajasuhdejohtaja