YIT OSALLISTUU RAUTARUUKIN RAAHEN TEHTAAN MASUUNI 2:N PERUSKORJAUKSEEN

LEHDISTÖTIEDOTE             18.11.2010 klo 9.00
 YIT OSALLISTUU RAUTARUUKIN RAAHEN TEHTAAN MASUUNI 2:N PERUSKORJAUKSEEN

YIT Teollisuuden palvelut on sopinut Rautaruukin Raahen tehtaan kanssa Masuuni 2:n ensi vuoden peruskorjauksessa toteutettavista masuunin vaipan metalliasennustöistä. YIT purkaa masuunin vanhan vaipan ja esivalmistelee ja asentaa uuden vaipan Rautaruukin valmistamista teräslevyistä.

Työ alkaa välittömästi projekti- ja työsuunnittelulla. Vaippalohkojen kokoonpano aloitetaan helmikuussa 2011 ja urakka valmistuu elokuussa. Asennustyö tehdään pääosin heinäkuussa noin 100 ammattilaisen voimin.

YIT Teollisuuden palvelut on Pohjoismaiden johtavia teollisuuden palveluyrityksiä. Palvelut kattavat sähköautomaatioprojektit, säiliöt, kattilat ja putkistoprojektit sekä teollisuuden kunnossapidon. YIT on Suomen johtava teollisuuden energiankäytön tehostamishankkeiden toteuttaja.

Lisätietoja: YIT Teollisuus- ja verkkopalvelut Oy, Jukka Yli-Penttilä, puh. 040 519 5886

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2009 YIT:n liikevaihto oli 3,5 miljardia euroa ja henkilöstömäärä on lähes 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. YIT tarjoaa teollisuudelle suunnittelu-, investointi- ja kunnossapitopalveluita teollisuuden tuotantoprosesseihin ja -laitteistoihin sekä kiinteistöihin. YIT on Suomessa markkinajohtaja teollisuuden ja kiinteistöjen energiatehokkuuspalveluissa. www.yit.fi