YIT OSTAA TANSKALAISEN CARL CHRISTENSEN & CO:N

LEHDISTÖTIEDOTE       8.7.2010 klo 13:00

YIT OSTAA TANSKALAISEN CARL CHRISTENSEN & CO:N

Teknisen palveluyrityksen YIT:n tanskalainen tytäryhtiö on solminut sopimuksen Stensdal Group A/S:n kanssa Carl Christensen & Co -yrityksen liiketoiminnan ostamisesta. Sopimuksen mukaan 113 vuotta toimineen yrityksen liiketoiminta siirtyy YIT:n omistukseen 9.8.2010 alkaen. Carl Christensen & Co:lla on 250 työntekijää Aalborgin, Århusin, Vejlen ja Rødovren toimipaikoissa. Sen vuoden 2009 liikevaihto oli 33,3 miljoonaa euroa.

Liiketoimintakaupan myötä YIT:n henkilöstön määrä sen 18:ssa Tanskan toimipisteessä kasvaa 1 450 työntekijään.

Kauppa tukee YIT:n strategisia tavoitteita laajentaa toimialapohjaansa ja toimintojensa maantieteellistä kattavuutta vastatakseen kiinteistöteknisten ratkaisujen, energiansäästöpalveluiden ja monialaisen palvelu- ja kunnossapitourakoinnin kasvavaan kysyntään Tanskan markkinoilla.

”Carl Christensen & Co:n liiketoiminnan hankkiminen on tärkeä strateginen askel, jolla vahvistamme osaamistamme lämpö-, vesi- ja viemäröintitoimialalla sekä sprinklerijärjestelmissä. Olemme tänä päivänä Tanskan johtavia teknisten palveluiden tarjoajia, ja kaupan ansiosta asemamme vahvistuu entisestään. Kun kaupan myötä tullut osaaminen yhdistetään jo olemassa olevaan osaamiseemme lämpö-, vesi-, viemäröinti-, ilmastointi- ja sähköjärjestelmissä, olemme entistäkin vahvempi kiinteistöteknisten kokonaisratkaisujen tarjoaja", kertoo YIT A/S:n toimitusjohtaja Leo G. Sørensen.

Uutta osaamista ja asiantuntemusta - asiakkaiden parhaaksi

Osana eurooppalaista YIT-konsernia Tanskan YIT:llä on hyvät lähtökohdat säilyä markkinajohtajana taloteknisten ratkaisujen ja palveluiden sekä energiansäästöpalveluiden toimittajana ja kehittäjänä.

”Tanskalaisen osaamisemme vahvistuessa Carl Christensen & Co:n kaupan myötä ja myös muiden YIT-konsernin yritysten asiantuntemuksen tukemana olemme entistä vankemmin teknisen kehityksen kärjessä. Siksi olemme iloisia siitä, että meillä on tarjota entistä laajempi valikoima räätälöityjä palveluita - etenkin kiinteistöteknisissä palveluissa, monialaisissa palvelusopimuksissa ja energiansäästöpalveluissa”, sanoo Leo G. Sørensen.

YIT:n edellisissä Tanskan yrityskaupoissa sen omistukseen siirtyivät Gerdes & Wesenberg Fredericiassa ja Brdr. Petersen's Eftf. Vejlessä.

Lisätietoja: Leo G. Sørensen, toimitusjohtaja, YIT A/S, puh. +45 76 23 20 00, leo.g.sorensen@yit.dk

YIT

YIT A/S on YIT-konserniin kuuluva tanskalainen tytäryhtiö ja Tanskan johtavia teknisiä palveluita ja asennuspalveluita tarjoava yrityksiä. Yrityksellä on n. 1 200 työntekijää ja se tarjoaa sähköurakointia sekä ilmastointi- lämpö-, vesi- ja viemäröintiratkaisuja maanlaajuisesti. Yrityksen vuoden 2009 liikevaihto oli 145,9 miljoonaa euroa. YIT A/S:lla on päätoimipisteet Kööpenhaminassa ja Fredericiassa sekä 16 palvelukeskusta Tanskan suurimmissa kaupungeissa.

YIT-konserni on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. YIT rakentaa, kehittää ja ylläpitää hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Saksassa, Itävallassa, Puolassa, Tsekin tasavallassa, Unkarissa ja Romaniassa. YIT:llä on lähes 100 vuoden kokemus rakennustoiminnassa ja kiinteistötekniikassa.

Vuonna 2009 YIT-konsernin liikevaihto oli 3,5 miljardia euroa. Konsernissa on noin 23 500 työntekijää. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. Lisätietoja: www.yit.fi

Carl Christensen & Co A/S

Carl Christensen & Co A/S perustettiin Aalborgissa vuonna 1897. Vuonna 2002 yritys siirtyi kaupan myötä Stensdal Group A/S:n omistukseen. Yritys tarjoaa lämpö-, vesi-, viemäröinti-, ilmastointi-, sprinkleri ja sähköjärjestelmiä sekä niihin liittyvää huoltoa. Carl Christensen A/S:n vuoden 2009 liikevaihto 33,3 miljoonaa euroa oli yrityksen historian suurin. Yrityksessä on noin 250 työntekijää. Yrityksellä on toimipisteet Aalborgissa, Århusissa, Vejlessä ja Rødovressa.

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi