YIT OSTI RUOTSISSA NNE PHARMAPLANIN PUHDASTILALIIKETOIMINNAN

LEHDISTÖTIEDOTE           24.1.2011 klo 9:30

YIT OSTI RUOTSISSA NNE PHARMAPLANIN PUHDASTILALIIKETOIMINNAN

YIT Sverige AB on ostanut NNE Pharmaplan AB:n puhdastilaliiketoiminnan. Liiketoiminta siirtyi YIT:lle 1.1.2011 alkaen. Ostetussa yksikössä työskentelee kahdeksan työntekijää, ja sen liikevaihto on noin 30 miljoonaa Ruotsin kruunua (3,3 milj. e). Yksikön toimipiste on Tukholmassa, mutta se toteuttaa projekteja kaikissa Pohjoismaissa.

NNE Pharmaplanilla on vahva asema Pohjoismaiden puhdastilamarkkinoilla, ja sen toiminta keskittyy omiin ratkaisuihin, joita ovat muun muassa Clean Plus®, Clean Seal®, Carmetic® sekä laboratorio- ja puhdastilaliiketoiminnan kokonaisratkaisut.

“NNE:n puhdastilatoiminnan ostaminen vastaa strategiaamme, jonka mukaan pyrimme olemaan markkinoilla entistä vahvempi ja kattavampi kumppani puhdastilojen asennuksissa ja laboratorioprojekteissa. Liittämällä NNE:n puhdastilatoiminnan YIT:hen osoitamme myös, että olemme sitoutuneita kokonaistoimitusten kaikkiin teknisiin osa-alueisiin”, YIT Sverige AB:n toimitusjohtaja Fredrik Sederholm sanoo.

NNE Pharmaplanin puhdastilatoiminnolla on suuri ja kattava asiakaskunta, joka koostuu enimmäkseen lääke-, biotekniikan ja lääketeknologian yrityksistä, ja kuten YIT Cleanroom -osasto, se tarjoaa kokonaisvaltaisia puhdastilatoimituksia aina suunnittelusta ja asennuksesta pitkäkestoisiin palvelusopimuksiin. Oston myötä YIT Cleanroom -osasto vahvistaa asemaansa YIT-konsernin sisäisenä, puhdastilaisiin liittyvänä osaamiskeskuksena.

“Tekemällä yhteistyötä YIT:n kaltaisen asemansa vakiinnuttaneen ja kattavia asennuksia tarjoavan yrityksen kanssa voimme tuntuvasti kasvattaa ja parantaa tarjontaamme asiakkaillemme. NNE Pharmaplan keskittyy yhä tuottamaan konsultointi- ja suunnittelupalveluja Ruotsin biotiedealalle”, NNE Pharmaplanin toimitusjohtaja Hanno Lindroth sanoo.

Lisätietoja:
Karl Stenqvist, YIT Sverige AB, puh. +46 767 64 30 46
Hanno Lindroth, NNE Pharmaplan AB, puh. +46 708 19 44 90

Virva Salmivaara

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2009 YIT:n liikevaihto oli 3,5 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on lähes 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.

YIT on Ruotsin johtava kiinteistötekniikan asennus- ja huoltopalvelujen tarjoaja. Yhtiö tarjoaa kattavan valikoiman teknisiä asennus-, käyttö- ja kunnossapitopalveluja sekä kiinteistöjohtamista. Muun muassa sähkö-, lämmitys-, ilmanvaihto-, jäähdytys-, viemäri-, prosessiaine-, turvallisuus- ja suojausjärjestelmien ja tietoliikenne- ja puhelinverkkojen asennuksilla edistetään kannattavuutta, turvallisuutta ja parempaa elinympäristöä. YIT:llä on yli 4 000 työntekijää noin 90 toimipistettä eri puolilla Ruotsia.

NNE Pharmaplan on lääke- ja biotekniikkateollisuuden konsultointi- ja suunnittelupalvelujen kokonaistoimittaja. Sillä on yli 1 600 työntekijää 25 toimipaikassa eri puolilla maailmaa, ja he työskentelevät suunnittelun, teknisten prosessien, tuotannon optimoinnin, automatisoinnin, parhaiden valmistuskäytäntöjen ja kelpoisuustarkastusten parissa. NNE Pharmaplanin pääkonttori sijaitsee Kööpenhaminassa, ja Ruotsissa sillä on toimipaikat Tukholmassa, Uppsalassa ja Malmössä. Lisätietoja NNE Pharmaplanista ja sen palveluista on osoitteessa: www.nnepharmaplan.com