YIT osti tontin Varsovasta, Puolasta

YIT OYJ Lehdistötiedote 20.10.2016 klo 9.00

YIT osti tontin aluekehityshanketta varten Varsovasta, Puolasta. Hankittu tontti sijaitsee Varsovassa Białołęka-alueella kaupungin koillisosassa. Hanke koostuu yli 400 asunnosta ja se toteutetaan neljässä vaiheessa. Ensimmäisen vaiheen arvioidaan käynnistyvän vuoden 2017 neljännellä vuosineljänneksellä. Tontti sijaitsee käyttötarkoituksen muutosalueella, ja sen pinta-ala on noin 30 000 neliömetriä.

Tonttihankinta tukee YIT:n strategista tavoitetta kasvattaa liiketoimintaa CEE-maissa. YIT aloitti toimintansa Puolassa syksyllä 2015 hyödyntämään yhden Euroopan suurimman asuntomarkkinan tarjoamia mahdollisuuksia. Keväällä 2016 YIT aloitti ensimmäisen, 125 asunnosta koostuvan asuntohankkeensa rakentamisen ja myynnin Varsovassa.

Lisätietoja:

Tomasz Konarski, toimitusjohtaja, YIT Development, puh. +48 606 504 403, tomasz.konarski@yit.pl

Hanna Jaakkola, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 040 5666 070, hanna.jaakkola@yit.fi

YIT luo kestäviä kaupunkeja ja parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Panostamme ensiluokkaiseen asiakaskokemukseen, korkeaan laatuun ja monipuolisen osaamisemme jatkuvaan kehittämiseen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli lähes 1,7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

Avainsanat:

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö ja kaupunkikehittäjä. Kehitämme ja rakennamme asuntoja ja asumisen palveluja sekä toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja. Yhdessä asiakkaidemme kanssa lähes 8 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 10 maassa: Suomessa, Venäjällä, Ruotsissa, Norjassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Vuoden 2019 liikevaihtomme oli noin 3,4 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi