YIT OTTAA VASTUUN DNA:N TEKNISTEN TILOJEN PALVELUISTA

LEHDISTÖTIEDOTE      1.3.2011 klo 11.00

YIT OTTAA VASTUUN DNA:N TEKNISTEN TILOJEN PALVELUISTA

YIT Kiinteistötekniikka Oy ja DNA Oy ovat sopineet kumppanuudesta DNA:n teknisiin tiloihin liittyvissä palveluissa. Yhtiöt ovat allekirjoittaneet liikkeenluovutus- ja palvelusopimuksen, jonka mukaan YIT vastaa 1.3.2011 alkaen DNA:n eri puolilla Suomea sijaitsevien teknisten tilojen ylläpito-, huolto-, rakentamis- ja asiantuntijapalveluista.

Samassa yhteydessä kolme henkilöä siirtyy DNA:lta YIT:n palvelukseen niin sanottuina vanhoina työntekijöinä. Sopimuksen piiriin kuuluu yhteensä noin 120 teknistä tilaa.

- DNA:n keskeisiin laitetiloihin sijoitetulla tekniikalla on toteutettu tietoliikennepalvelut jo yli kolmeen miljoonaan suomalaiseen liittymään. Näihin laitetiloihin kohdistuukin paljon tarpeita, joiden kehitykseen ja ylläpitoon tarvitsemme todellisen kiinteistötekniikan ammattilaisorganisaation. YIT:n kanssa solmitun sopimuksen avulla DNA kykenee ylläpitämään laitetilojensa palvelutason sillä kasvupolulla, jota DNA on viime vuosina kulkenut, DNA:n tuotantojohtaja Antti Jokinen kommentoi.

Laaja-alaisena toimijana YIT auttaa tehostamaan kiinteistöjen ylläpitoa ja tuo uusia ratkaisuja erityisesti kiinteistöjen energiatehokkuuden parantamiseen.

- Aiempi alueellinen yhteistyömme DNA:n kanssa laajenee tämän sopimuksen myötä valtakunnalliseksi. Palveluverkostomme on koko maan kattava ja pystymme tuottamaan palvelut tasalaatuisesti ja kustannustehokkaasti kaikilla DNA:n toimipaikkakunnilla. Yhden luukun periaate tekee palveluiden tilauksen helpoksi ja kokonaispalvelumallimme ansiosta pystymme tuottamaan kustannussäästöjä. Kiinteistöjen energiatehokkuuden parantaminen on osa sopimusta ja tulemme myöhemmin asettamaan yhdessä myös siihen säästötavoitteen, kertoo kaupallinen johtaja Antero Lehtinen YIT:stä.

Lisätietoja:

Antero Lehtinen, kaupallinen johtaja, YIT Kiinteistötekniikka Oy, puh. 050 390 0926, antero.lehtinen@yit.fi
 Antti  Jokinen, tuotantojohtaja, DNA Oy, puh. 044 721 2544, antti.jokinen@dna.fi

Virva Salmivaara
viestintäjohtaja

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, paikallismediat, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä ja Baltian maissa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli 3,8 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on lähes 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. YIT Kiinteistötekniset palvelut tuottaa Suomessa alansa markkinajohtajana kaikki taloteknisten järjestelmien asennuksiin, ylläpitoon ja korjauksiin sekä kiinteistöjen käyttöön ja energiatehokkuuteen liittyvät elinkaaripalvelut.

DNA Oy on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yksityishenkilöille ja yrityksille laadukkaita, viimeisintä teknologiaa hyödyntäviä puhe-, data- ja tv-palveluita. DNA:n liikevaihto vuonna 2010 oli 690 miljoonaa euroa ja liikevoitto 65 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon asiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi.