YIT Oyj: Johdon liiketoimet - Salonen

YIT OYJ        Johdon liiketoimet              19.9.2019 klo 11.30

YIT Oyj: Johdon liiketoimet - Salonen

YIT:n talousjohtaja Ilkka Salonen on vastaanottanut osakkeita Lemminkäisen pitkäaikaisen kannustinjärjestelmän perusteella ansaintajaksolta 2016 kuten yhtiö tiedotti pörssitiedotteella 18.9.2019.

YIT Oyj - Johdon liiketoimet

____________________________________________

Ilmoitusvelvollinen

Nimi: Ilkka Salonen

Asema: Talousjohtaja

Liikkeeseenlaskija: YIT Oyj

LEI: 529900M13GM4VSTE6W80

Ilmoituksen luonne: ENSIMMÄINEN ILMOITUS

Viitenumero: 529900M13GM4VSTE6W80_20190919095735_2

____________________________________________

Liiketoimen päivämäärä: 2019-09-18

Kauppapaikka ei sovellu

Instrumenttityyppi: OSAKE

ISIN: FI0009800643

Liiketoimen luonne: OSAKEPALKKION VASTAANOTTAMINEN

Liiketoimien yksityiskohtaiset tiedot

(1): Volyymi: 4 169 Yksikköhinta: 0,00

Liiketoimien yhdistetyt tiedot

(1): Volyymi: 4 169 Keskihinta: 0,00

Lisätietoja antaa:

Tiina Kuusisaari, sijoittajasuhdepäällikkö, YIT Oyj, puh. 040 52 88 154, tiina.kuusisaari@yit.fi

Juha Jauhiainen
Lakiasiainjohtaja

Jakelu: Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yitgroup.com/fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja ja asumisen palveluja sekä toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa lähes 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2018 pro forma -liikevaihtomme oli noin 3,2 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen kaupunkikehittäjä ja rakennusyhtiö. Tavoitteenamme on luoda entistä kestävämpiä, toimivampia ja vetovoimaisempia kaupunkeja ja elinympäristöjä. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Olemme myös vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja. Omistamme kiinteistöjä yhdessä kumppaneidemme kanssa, mikä tukee merkittävien kehityshankkeidemme toteuttamista. Tarjoamme asiakkaillemme myös kiinteistöjen arvoa parantavia palveluita. Työllistämme noin 7 400 ammattilaista kymmenessä maassa: Suomessa, Venäjällä, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Vuoden 2020 liikevaihtomme oli noin 3,1 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.