• YIT Oyj/

YIT päätti yhdistyneen yhtiön organisoitumiseksi käydyt yhteistoimintaneuvottelut Suomessa

YIT OYJ Sijoittajauutinen 10.4.2018 klo 08.00

YIT käynnisti heti yhdistymisen jälkeen 20.2.2018 yhteistoimintaneuvottelut Suomessa luodakseen yhdistyneelle yhtiölle liiketoimintamallin, jonka tukemana YIT voi kasvaa Pohjois-Euroopan johtavaksi kaupunkikehittäjäksi.

Päällekkäisyyksistä ja tehostamisesta johtuvia irtisanomisia kohdistuu Suomessa korkeintaan 120 henkilöön. Lisäksi henkilöstövähennyksiä toteutuu saman verran luonnollisena poistumana, eläköitymisinä ja määräaikaisuuksia päättämällä. Vähennykset Suomessa eivät kohdistu työmailla tuotantotehtävissä työskenteleviin toimihenkilöihin ja työntekijöihin.

Muissa toimintamaissa integraatioon liittyvä organisoituminen vähentää noin 200 henkilöä pääasiassa Venäjällä. Lisäksi Skandinaviassa jo ennen yhdistymistä käynnistynyt uudelleen organisointi on alkuvuoden aikana johtanut noin 150 henkilötyövuoden vähenemiseen.

”Uuden YIT:n organisoituminen etenee aikataulun ja suunnitelmien mukaan. Kasvualueillamme työvoiman tarve on lisääntynyt, mikä on vähentänyt irtisanomisten määrää onnistuneiden sisäisten siirtojen myötä. Etenemme yhdistymisessä nyt vaiheeseen, jossa rakennamme yhtenäistä, vahvan toimintakulttuurin, korkean osaamisen ja palvelukyvyn omaavaa joukkuetta. Tuemme myös heitä, joille emme voineet osoittaa paikkaa yhdistyneessä organisaatiossa muun muassa tarjoamalla räätälöityä työllistymistä edesauttavaa valmennusta”, YIT:n toimitusjohtaja Kari Kauniskangas sanoo.

Lisätietoja antaa:

Pii Raulo, henkilöstöjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 572 3568, pii.raulo@yit.fi
Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 561 6568, hanna.malmivaara@yit.fi

Hanna Jaakkola
sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2017 pro forma -liikevaihtomme oli yli 3,8 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi