• YIT Oyj/

YIT palkitsi Tampereen ammattikorkeakoulun Suomalaisen Työn liiton 100-vuotisjuhlassa

LEHDISTÖTIEDOTE       25.9.2012 klo 11.00

YIT on palkinnut Tampereen ammattikorkeakoulun rakennusalan koulutussuuntauksen Helsingissä 24.9.2012 järjestetyssä Suomalaisen Työn Liiton 100-vuotisjuhlassa. Juhlassa palkittiin eri alojen menestyjiä suomalaisten nuorten suunnittelijoiden uniikeilla veistoksilla.

”Suomalainen työ on YIT:n menestykselle ensiarvoisen tärkeää. Palkinnon antamisella haluamme kiinnittää katseet tulevaisuuden osaajiin, nuoriin. On tärkeää nostaa esille tahot, jotka edistävät suomalaista osaamista ja kilpailukykyä. Tampereen ammattikorkeakoulu on lähtenyt kanssamme ennakkoluulottomasti ja edelläkävijän askelin kehittämään uudenlaista yhteistyömallia”, kertoo palkinnon juhlassa luovuttanut YIT:n henkilöstöjohtaja Pii Raulo.

YIT:n luovuttaman Portaat-nimisen palkinnon on suunnitellut Tero Kuitunen. Palkinnon vastaanotti Tampereen ammattikorkeakoulun rakennustekniikan koulutusohjelman koulutuspäällikkö Jouko Lähteenmäki yhdessä rehtori Markku Lahtisen kanssa.

”Yhteistyöllämme YIT:n kanssa on pitkät perinteet. Palkinnon nimi Portaat kuvaa oivallisesti rakennusalan koulutusta. Parhaat oppimisen portaat rakennetaan, kun yhdistetään teoriaopinnot ja käytäntö tiiviiksi kokonaisuudeksi. Tarvitsemme koulutustehtävässä YIT:n kaltaisia ennakkoluulottomia yhteistyökumppaneita antamaan opiskelijoillemme tärkeitä käytännön oppimismahdollisuuksia”, kertoo koulutuspäällikkö Jouko Lähteenmäki.

YIT ja Tampereen ammattikorkeakoulu ovat tehneet yhteistyötä pitkään. Uusimpana yhteistyömuotona on viime syksynä käynnistynyt YIT Opinnot, jossa nuoret pääsevät käytännön esimerkkien ja harjoittelujen kautta tutustumaan YIT:n tapaan toimia. YIT Opinnot -opintokokonaisuuden käyneille opiskelijoille YIT tarjoaa pysyvän työpaikan heti valmistumisen jälkeen.

YIT Opinnot -kokonaisuutta tarjoaa Tampereen ammattikorkeakoulun lisäksi Hämeen ammattikorkeakoulu, Oulun ammattikorkeakoulu, Savonia ammattikorkeakoulu Kuopiossa sekä tästä syksystä lähtien Metropolia Helsingissä, jossa uutena alkavat myös Kiinteistötekniikan YIT Opinnot.

Pii Raulo, henkilöstöjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 572 3568, pii.raulo@yit.fi
Ilkka Kääriäinen, aluejohtaja, YIT Rakennus, Talonrakennus Tampereen alue, puh. 040 519 5953, ilkka.kääriäinen@yit.fi
Jouko Lähteenmäki, rakennustekniikan koulutusohjelman koulutuspäällikkö, Tampereen ammattikorkeakoulu, puh. 040 520 0731,
jouko.lahteenmaki@tamk.fi