YIT PERUSKORJAA HELSINGIN DIAKONISSALAITOKSEN SAIRAALAN

YIT OYJ              LEHDISTÖTIEDOTE          2.2.2012 klo 13.00

YIT PERUSKORJAA HELSINGIN DIAKONISSALAITOKSEN SAIRAALAN

YIT on allekirjoittanut urakkasopimuksen Kalliossa sijaitsevan Helsingin Diakonissalaitoksen vanhan sairaalarakennuksen peruskorjauksesta. Sopimus kattaa sairaalan sisätilojen täydellisen uudistamisen rakennusteknisten töiden ja talotekniikan osalta. Peruskorjattavat tilat ovat kokonaislaajuudeltaan noin 3 500 m2. Työt Helsingin Diakonissalaitoksella alkavat tammikuussa 2012 ja tilat valmistuvat sairaalan käyttöön maaliskuussa 2013. Rakennuksen suojeltu julkisivu pysyy ennallaan. Kiinteistön omistaa Helsingin Diakonissalaitos, joka toimii myös työn tilaajana.

- YIT:n korjausrakentamispalvelut yksiköllä on kokemusta useista hoiva- ja sairaalakiinteistöjen perusparannustöistä pääkaupunkiseudulla. Parhaillaan kunnostamme Sininauhasäätiölle toimintakeskusta Helsingin Töölöön. Olemme myös tehneet yhteistyötä Helsingin Diakonissalaitoksen kanssa aiemminkin, kertoo Timo Erkkilä, YIT:n Korjausrakentamispalvelujen yksikönjohtaja.

Timo Erkkilä, yksikön johtaja, Korjausrakentamispalvelut, YIT Rakennus Oy, puh. 040 540 4313, timo.erkkila@yit.fi

Virva Salmivaara

Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, paikalliset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT viettää 100-vuotisjuhlaa vuonna 2012. Yhtiö perustettiin Suomen suuriruhtinaskuntaan vuonna 1912. Tänä päivänä YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, 26 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli noin 3,8 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi