YIT PERUSKORJAA KAKSI ASUINKERROSTALOA HELSINGIN JAKOMÄESSÄ

YIT OYJ                            LEHDISTÖTIEDOTE                  21.2.2012 klo 9.00

YIT PERUSKORJAA KAKSI ASUINKERROSTALOA HELSINGIN JAKOMÄESSÄ

YIT on allekirjoittanut urakkasopimuksen Helsingin kaupungin asuntotuotantotoimiston kanssa kahden vuokratalon peruskorjauksesta. Jakomäessä Kankaretie 9:ssä sijaitsevien rakennusten sisäpuolet peruskorjataan. Lisäksi toisen kerrostalon julkisivu uusitaan ja siihen tehdään uudet parvekelinjat. Peruskorjaustöiden piiriin kuuluu 120 asuntoa, jotka ovat pinta-alaltaan yhteensä noin 8 000 asuinneliömetriä. Asunnot valmistuvat asukkaiden käyttöön elokuussa 2013.

Kankaretie 9:n asukkaat muuttavat peruskorjauksen ajaksi Helsingin kaupungin tarjoamiin tilapäisasuntoihin. YIT vastaa asukkaiden irtaimiston siirtämisestä Kankaretieltä väliaikaisosoitteisiin sekä takaisin Kankaretielle huoneistojen valmistuttua.

- Julkisivun peruskorjaus tehdään siten, että osa asukkaista asuu vielä kodeissaan, joten asukkaiden turvallisuudesta huolehtiminen on erittäin tärkeää. Hyödynnämme turvallisuusasioiden suunnittelussa useiden vuosien kokemustamme asuinkerrostalojen peruskorjauksista ja yhteistyöstä Helsingin asuntotuotantotoimiston kanssa, kertoo tuotantopäällikkö Marjaana Nissilä YIT:n Korjausrakentamispalveluista.

Kankaretie 9:n talojen urakka on osa Jakomäen rakennusten ja piha-alueiden suunnitelmallista peruskorjausta. Korjauksen yhteydessä parannetaan myös rakennusten teknistä ja toiminnallista laatua sekä energiatehokkuutta.

- Kankaretie 9:n peruskorjaus on alkamassa ja peruskorjauksen tekijöiksi on kilpailutuksen kautta valikoitunut Suomen parhaita ammattilaisia, joten voimme luottaa, että työmaalle asetetut vaatimukset aikataulun hallinnasta, työn laadusta ja työturvallisuudesta saavutetaan. Työmaa on sitoutunut myös tarkoin noudattamaan urakkasopimuksessa mainittuja toimenpiteitä harmaan talouden torjumiseksi, kertoo Helsingin kaupungin asuntotuotantotoimiston toimitusjohtaja Sisko Marjamaa.

Marjaana Nissilä, tuotantopäällikkö, Korjausrakentamispalvelut, YIT Rakennus Oy, puh. 040 560 0753, marjaana.nissila@yit.fi
Risto Mykkänen, rakennuttamisjohtaja, asuntotuotantotoimisto, puh. 050 362 2074, risto.mykkanen@att.hel.fi

Virva Salmivaara

Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi