YIT peruskorjaa Skannolle tilat Espoon Nihtisiltaan

LEHDISTÖTIEDOTE       16.9.2009 klo 15.00
 YIT peruskorjaa Skannolle tilat Espoon Nihtisiltaan

Tapiola-ryhmä ja YIT toteuttavat Skannolle noin 2 000 m2 laajuiset myyntinäyttely- ja tuotantotilat Espoon Nihtisiltaan. Vuonna 1975 rakennettu kiinteistö peruskorjataan vastaamaan käyttäjien tarpeita. Kiinteistön peruskorjaustyöt ovat jo alkaneet ja ne valmistuvat vaiheittain vuoden 2009 aikana.

Kiinteistöön tulee vuokralaiseksi Skannon lisäksi mm. konditoria-alan yritys Crustum.

Osoitteessa Nihtisillankuja 6 sijaitsevan kiinteistön omistavat Tapiola-ryhmän yhtiöt Keskinäinen Henkivakuutusyhtiö Tapiola, Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Tapiola ja Yritysten Henkivakuutus Oy Tapiola. YIT vastaa peruskorjauksen toteuttamisesta. YIT:n palveluun kuuluu peruskorjauksen lisäksi kohteen uudelleenkonseptointi, suunnittelu, markkinointi sekä vuokralaishankinta.

Nihtisillan alueelle on muodostumassa kaupallinen keskittymä, joka rakentuu Turun moottoritien molemmille puolille. Alueelle on tulossa mm. sisustus- ja huonekaluliikkeitä.

Skanno avaa uuden ajan designkokonaisuuden Nihtisiltaan

Skanno avaa joulukuun alussa uudet tilat Nihtisiltaan. Tilat tulevat toimimaan Skannon uutena tuotantotilana, pääkonttorina, tehdasmyymälänä ja varastona.

”Skanno on yli kuudenkymmenen vuoden aikana kehittynyt yritykseksi, joka tarjoaa huippulaadukkaiden tuotteiden lisäksi näyttävät toimitilat asiakkailleen. Nihtisillan tilat sopivat Skannolle mitä mainioimmin. Sijainti on loistava ja kaunis talo upeassa ympäristössä tarjoaa ainutlaatuiset puitteet omalle tuotannolle. Olemme tästä projektista äärettömän innoissamme”, kertoo toimitusjohtaja Barbara Roos.

Uuden lippulaivamyymälän Skanno avaa keskustaan, Mannerheimintielle.

Lisätietoja antavat: YIT Rakennus Oy: Timo Erkkilä, yksikönjohtaja, puh. +358 40 540 4313, timo.erkkila@yit.fi Oy Skanno Ab: Joel Roos, myynti- ja markkinointijohtaja, puh. +358 50 573 5533, joel.roos@skanno.fi Kiinteistö-Tapiola Oy: Vesa Eskoli, kiinteistösijoitusjohtaja, puh. +358 40 7030551, etunimi.sukunimi@tapiola.fi

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, paikallismediat, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2008 YIT:n liikevaihto oli 3,9 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on noin 25 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. www.yit.fi