YIT rakentaa 30 miljoonan euron edestä vuokra-asuntokohteita

YIT käynnistää Järvenpäässä kahden vapaarahoitteisen vuokra-asuntokohteen rakentamisen, joista toinen rakennetaan ICECAPITAL Housing Fund III Ky:lle ja toinen VVO Kodit Oy:lle. Kohteiden kokonaisarvo on yhteensä noin 13 miljoonaa euroa, ja rakentaminen valmistuu syksyllä 2015. YIT:n omille tonteilleen suunnittelemiin kahteen kerrostaloon valmistuu vajaa 80 asuntoa, joiden asuinpinta-ala on yhteensä noin 4 000 neliömetriä.
ICECAPITALille rakennettava kohde on osa YIT:n ja ICECAPITAL Housing Fund III Ky:n loppuvuodesta 2013 allekirjoittamaa puitesopimusta vapaarahoitteisten sijoituskohteiden rakentamisesta pääkaupunkiseudulle.

Lisäksi YIT on voittanut VVO Kodit Oy:n järjestämän urakkakilpailun vapaarahoitteisen vuokra-asuntokohteen rakentamisesta Lahteen. Hankkeen arvo on noin 17 miljoonaa euroa ja se valmistuu vuoden 2016 alkuun mennessä. Neljään kerrostaloon tulee yhteensä noin 130 asuntoa, jotka ovat asuinpinta-alaltaan hieman alle 7 000 neliömetriä.

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi

Harri Isoviita, liiketoimintaryhmän johtaja, Asuntorakentaminen, YIT Rakennus Oy, puh. 040 553 3833, harri.isoviita@yit.fi

Jukka Pohjola, Aluejohtaja, Talonrakennus Kaakkois-Suomi, YIT Rakennus Oy, puh. 040 021 6618, jukka.pohjola@yit.fi