YIT RAKENTAA 50 MILJ. EURON ARVOISEN LOGISTIIKKAKESKUKSEN

VANTAALLE

YIT Rakennus Oy sekä Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Tapiola ja Keskinäinen Vakuutusyhtiö Tapiola ovat 22.12.2004 allekirjoittaneet noin 50 miljoonan euron arvoisen sopimuksen logistiikkakeskuksen rakentamisesta Helsinki-Vantaan lentokenttäalueen läheisyyteen Vantaalle.

YIT toimii hankkeessa kehittäjänä ja perustajaurakoijana, joka vastaa hankkeen suunnittelusta, ohjauksesta ja toteutuksesta.
Rakennustyöt aloitetaan tammikuussa 2005 ja tilojen on määrä valmistua vuoden 2006 toisen neljänneksen aikana.

Rakennusten kokonaispinta-ala on runsaat 40 000 kerrosneliömetriä. Rakennusten lisäksi YIT vastaa ulkoalueiden ja liikennejärjestelyjen toteutuksesta.

YIT-YHTYMÄ OYJ

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Lisätietoja: Yksikönjohtaja Seppo Martikainen, Hanke- ja toimitilapalvelut, YIT Rakennus Oy, puh. 020 433 2905, seppo.martikainen@yit.fi Yksikönjohtaja Hannu Lokka, Toimitilapalvelut Uusimaa ja Kanta- Häme, YIT Rakennus Oy, puh. 020 433 2552, hannu.lokka@yit.fi Varatoimitusjohtaja Esko Mäkelä, YIT-Yhtymä Oyj, puh. 020 433 2258, esko.makela@yit.fi Sijoittajasuhdepäällikkö Petra Thorén, puh. 020 433 2635, petra.thoren@yit.fi

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi