YIT rakentaa kauppakeskuksen Vilnaan, Liettuaan

SIJOITTAJAUUTINEN                                                                             16.12.2014 KLO 13.00

YIT rakentaa kauppakeskuksen Vilnaan, Liettuaan

YIT on allekirjoittanut urakkasopimuksen kanadalaisen pääomasijoittajan VPH:n kanssa Nørdika-nimisen kauppakeskushankkeen ensimmäisen vaiheen rakentamisesta Vilnaan, Liettuaan. Sopimuksen arvo on noin 11 miljoonaa euroa, ja kohteen rakentamisen rahoittaa VPH. Kauppakeskuksen ensimmäinen vaihe valmistuu syksyllä 2015.

Kauppakeskuksen ensimmäisen vaiheen 18 000 neliömetrin tiloihin tulee muun muassa ruokakauppoja sekä elektroniikka- ja urheiluliikkeitä. Kauppakeskus rakennetaan Vilnan lentokentän läheisyyteen Ikean viereen. YIT on toteuttanut Liettuassa useita kiinteistökehityshankkeita, joista viimeisimpänä valmistui Grand Office -toimitilakiinteistö.

“Kauppakeskuksen rakentamisessa hyödynnetään viimeisintä teknologiaa ja energiatehokkuuteen on kiinnitetty erityistä huomiota. Maineemme luotettavana ja laadukkaana toimijana Liettuassa vaikutti keskeisesti YIT valintaan projektin toteuttajaksi”, toteaa YIT:n liettualaisen tytäryhtiön YIT Kaustan toimitusjohtaja Kestutis Vanagas.

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi
Tom Sandvik, Baltia ja keskinen Itä-Eurooppa -liiketoimintaryhmän johtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 0400 617 807, tom.sandvik@yit.fi

Sanna Kaje
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä ja Slovakiassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä - asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme yli 6 000 henkilöä seitsemässä maassa. Vuonna 2013 liikevaihtomme oli lähes 1,9 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja ja asumisen palveluja sekä toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa lähes 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2018 pro forma -liikevaihtomme oli noin 3,8 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi