YIT rakentaa Lahden uuden matkakeskuksen

Report this content

YIT, Sito ja Lahden kaupunki ovat solmineet sopimuksen Lahden matkakeskuksen toteuttamisesta allianssimallilla.
Hankkeen arvo YIT:lle on karkeasti 15 miljoonaa euroa, ja sen on määrä valmistua syksyllä 2015. Lahden rautatieaseman viereen rakennettavaan matkakeskukseen tulee linja-autojen kaukoliikenteen terminaali ja rahtiterminaali. Kevyen liikenteen suunnitteluun on kiinnitetty erityistä huomiota, ja polkupyörille rakennetaan 200 säältä suojassa olevaa pysäköintipaikkaa. YIT on ollut allianssin osapuolena myös hankkeen kehitysvaiheessa, jonka yhteydessä tehtiin valmistelevia töitä, kuten joukkoliikenteen järjestelyitä

”Olemme mielellämme mukana kehittämässä rakennusalalle uusia tehokkaampia toteutusmalleja, joista allianssimalli on uusin ja osapuolten välistä yhteistyötä korostavin.
Allianssimalli mahdollistaa joustavan yhteistyön ja eri osapuolten vahvuuksien hyödyntämisen tehokkaasti” kertoo yksikönjohtaja Jarkko Salmenoja YIT:n Infrapalveluista.

Kuva-aineistoa hankkeesta:

Lisätietoja:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi

Jarkko Salmenoja, yksikönjohtaja, YIT Infrapalvelut, puh. 040 356 7057,  jarkko.salmenoja@yit.fi

Avainsanat: