YIT rakentaa OP-Vuokratuotto -erikoissijoitusrahastolle asuntoja noin 50 miljoonalla

SIJOITTAJAUUTINEN                                                        18.12.2014 KLO. 9.00

YIT ja OP-Vuokratuotto -erikoissijoitusrahasto ovat allekirjoittaneet sopimuksen yli 300 asunnon rakentamisesta kasvukeskuksiin eri puolilla Suomea. Sopimuksen kokonaisarvo on noin 50 miljoonaa euroa. Ensimmäinen kohde rakennetaan Tampereelle, ja työt alkavat välittömästi. Kaikki kohteet valmistuvat vuonna 2016. Hankkeet toteutetaan YIT:n hallinnoimille tai omistamille tonteille YIT:n suunnitelmien mukaisesti.

”Kyseinen sopimus on jatkoa erinomaiselle yhteistyölle OP-Vuokratuotto -erikoissijoitusrahaston kanssa. Rakennettavat kohteet tuovat helpotusta asuntopulaan kasvukeskuksissa, ja lisäksi sopimuksen positiivinen työllistämisvaikutus on merkittävä”, toteaa Matti Koskela, Talonrakennus -liiketoimintaryhmän johtaja YIT:ltä.

”OP-Vuokratuotto -erikoissijoitusrahasto tarjoaa mahdollisuuden vaivattomaan asuntosijoittamiseen asiakkailleen. Toisaalta haluamme myös tarjota vuokralaisillemme korkeatasoisia ja laadukkaita asuntoja. Tämän kaupan myötä rakennettavat asunnot sopivat rahastomme strategiaan erinomaisesti ja samalla kauppa vahvistaa jo ennestään vahvaa yhteistyötä YIT:n kanssa”, sanoo salkunhoitaja Antero Tenhunen Pohjola Kiinteistösijoitus Oy:stä, joka toimii rahaston neuvonantajana.

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi
Matti Koskela, liiketoimintaryhmän johtaja, Talonrakennus, YIT Rakennus Oy,

puh. 040 557 6520, matti.koskela@yit.fi

Sanna Kaje
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä ja Slovakiassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä - asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme yli 6 000 henkilöä seitsemässä maassa. Vuonna 2013 liikevaihtomme oli lähes 1,9 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja ja asumisen palveluja sekä toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa lähes 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2018 pro forma -liikevaihtomme oli noin 3,8 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi