YIT rakentaa Tampereen raitiotieverkon jatkon yhdessä Raitiotieallianssin kanssa

YIT Oyj Lehdistötiedote, 28. marraskuuta 2019 klo 10.00.

Tampereen raitiotie Oy ja Tampereen kaupunki ovat valinneet YIT:n, NRC Group Finland Oy:n, Sweco Infra & Rail Oy:n ja Pöyry Finland Oy:n Tampereen raitiotien lisäosan toteuttajaksi. Sopimus on jatkoa nykyiselle sopimukselle Raitiotieallianssin kanssa.

Raitiotieallianssin osapuolet suunnittelevat ja rakentavat yhdessä 700 metrin mittaisen uuden raitiotien jatko-osuuden Hatanpään valtatielle. Sopimukseen kuuluu mm. raide-, sähkö- ja pohjatöitä. Työ alkaa joulukuussa 2019 ja kohteen aikataulun mukainen valmistumisaika on syyskuussa 2022.

Sopimuksen arvo on yli 21 miljoonaa euroa ja YIT:n osuus raitiotien jatko-osasta on noin 10 miljoonaa euroa.

Lisätietoja:

Jarkko Salmenoja, divisioonan johtaja, Väylärakentaminen, puh. 040 356 7057, jarkko.salmenoja@yit.fi

Pirita Tiusanen, viestintäpäällikkö, YIT Oyj, puh. 044 240 9822, pirita.tiusanen@yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja ja asumisen palveluja sekä toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa lähes 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2018 oikaistu pro forma ‑liikevaihtomme oli noin 3,2 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.www.yitgroup.com/fi

Avainsanat: