YIT rakentaa toimistorakennuksen Helsingin ydinkeskustaan

YIT OYJ Sijoittajauutinen 10.3.2016 klo 12.00

YIT on allekirjoittanut urakkasopimuksen Kiinteistö Oy Kasarmikatu 21:n kanssa kahden vanhan toimistokiinteistön purkamisesta ja uuden toimistotalon rakentamisesta Helsingin ydinkeskustaan. Kiinteistöosakeyhtiön omistavat Ahlström Capital, HGR Property Partners ja YIT. YIT on hankkeessa vähemmistöosakkaana 40 % omistusosuudella.

Osoitteessa Kasarmikatu 21 sijaitsevat nykyiset, 1960-luvulla valmistuneet toimistot puretaan ja tilalle rakennetaan uusi korkealaatuinen toimistorakennus lähes tuhannelle työntekijälle. Kiinteistön päävuokralaiseksi tulee asianajotoimisto Roschier. Hankkeen purkutyöt käynnistettiin helmikuussa 2016 ja uusi toimistotalo valmistuu vuoden 2017 lopulla. Kiinteistö rakennetaan LEED Platina -ympäristösertifikaatin vaatimusten mukaisesti.

Kasarmikadun uuden, seitsemänkerroksisen toimistokiinteistön vuokrattava pinta-ala on noin 16 000 neliömetriä, minkä lisäksi sen yhteyteen rakennetaan maanalainen parkkihalli. Kiinteistön on suunnitellut Arkkitehtitoimisto SARC.

Havainnekuvia kohteesta: Kasarmikatu 21

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje, johtaja, sijoittajasuhteet ja M&A, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi
Timo Lehmus, Omaperusteinen liiketoiminta -liiketoimintaryhmän johtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 0400 409 181,
timo.lehmus@yit.fi

Sanna Kaje
Johtaja, sijoittajasuhteet ja M&A

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä, joka luo kestävää kaupunkiympäristöä rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria ja kokonaisia alueita. Panostamme ensiluokkaiseen asiakaskokemukseen, korkeaan laatuun ja monipuolisen osaamisemme jatkuvaan kehittämiseen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Visiomme on olla askeleen edellä – asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme yli 5 300 henkilöä kahdeksassa maassa. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli lähes 1,7 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi