YIT RAKENTAA TURUN YLIOPISTOLLISEN KESKUSSAIRAALAN JATKOVAIHEEN

LEHDISTÖTIEDOTE        15.6.2010 klo 12.00
 YIT RAKENTAA TURUN YLIOPISTOLLISEN KESKUSSAIRAALAN JATKOVAIHEEN                   YIT ja Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin kuntayhtymä ovat 15.6.2010            allekirjoittaneet sopimuksen Turun yliopistollisen keskussairaalan               jatkorakentamisen toisen vaiheen toteuttamisesta. Sovittu sisävalmistusvaihe     toteutetaan projektinjohtourakkana ja sen arvo on n. 45 milj. euroa. Urakka      käsittää T-sairaalan E-, F- ja G-osien sisävalmistustyöt. T-sairaalan            rakentaminen valmistuu joulukuussa 2012. YIT on ollut mukana toteuttamassa       T-sairaalan runkourakoinnin ja toimii kohteessa myös sähkö- ja                   sprinklerurakoitsijana. Kokonaisuudessaan YIT:n töiden arvo kohteessa on n. 70   milj. euroa.

T-sairaalan jatkorakentamisen kokonaislaajuus on yli 60 000 bruttoneliömetriä. Uudet tilat otetaan käyttöön sairaalan toiminnallisen oman varustelun jälkeen keväällä 2013. Tiloihin sijoittuvat sairaalan raskas ja akuutti toiminta mukaan lukien yhteispäivystys. Uusien tilojen myötä on tarkoitus ottaa käyttöön myös aiempaa parempia, joustavampia ja potilaslähtöisempiä toimintatapoja.

”Oman haasteellisuutensa mittavalle rakennustyölle tuo sairaalan käytössä olevien tilojen toiminnan turvaaminen kaikissa tilanteissa. Parhaillaan rakennuksen runkourakoita suorittava YIT on valittu myös laajennusprojektin suurimman sisävalmistusvaiheen pääurakoitsijaksi. Olemme olleet yhteistyöhön tyytyväisiä ja urakkasopimusten mukaiset aikataulut ovat pitäneet hyvin”, kertoo projektijohtaja Timo Seppälä Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin kuntayhtymästä.

JATKORAKENNUSHANKE MERKITTÄVÄ ALUEELLINEN TYÖLLISTÄJÄ

T-sairaalan laajennuksen rakennustöillä ovat huomattava työllistävä vaikutus alueella. YIT:n työmaan vahvuus tulee enimmillään olemaan noin 400 työntekijää.

”Olemme erittäin tyytyväisiä, että jatkamme yhteistyötä tässä hankkeessa myös sisävalmistustöiden osalta. Urakka on työvoiman kannalta merkittävä yksiköllemme. Pystymme myös omalta osaltamme vaikuttamaan alan työllisyyteen”, toteaa Jyrki Meri, YIT:n Talonrakennuksen aluejohtaja.

Lisätietoja antaa: Jyrki Meri, aluejohtaja, Turku, YIT Rakentamispalvelut, puh. 050 390 1176, jyrki.meri@yit.fi. YIT OYJ

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2009 YIT:n liikevaihto oli 3,5 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on noin 23 500. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.