YIT rakentaa vajaan 30 miljoonan euron arvosta vuokra- ja asumisoikeusasuntoja

SIJOITTAJAUUTINEN                             20.10.2014 KLO 14.30

YIT rakentaa vajaan 30 miljoonan euron arvosta vuokra- ja asumisoikeusasuntoja

YIT rakentaa kaksi vapaarahoitteista vuokra-asuntokohdetta ja yhden asumisoikeuskohteen Helsingin seudulle eri toimijoille. Kohteiden kokonaisarvo on vajaa 30 miljoonaa euroa, josta noin 15 miljoonaa euroa kirjattiin Q3:n tilauskantaan, ja loput Q4:n tilauskantaan. YIT:n omille tonteille suunnittelemiin kolmeen kohteeseen valmistuu noin 120 asuntoa.

YIT rakentaa ICECAPITAL Housing Fund III Ky:lle vapaarahoitteisen kerrostalokohteen Helsinkiin. Kohteeseen valmistuu kesällä 2015 noin 50 asuntoa. Projekti on osa YIT:n ja ICECAPITAL Housing Fund III Ky:n loppuvuodesta 2013 allekirjoittamaa puitesopimusta.

Toinen vapaarahoitteinen kerrostalokohde rakennetaan VVO Kodit Oy:lle Kirkkonummelle. Kohteeseen valmistuu vuoden 2015 loppuun mennessä vajaa 40 asuntoa.

Lisäksi YIT rakentaa TA-Asumisoikeus Oy:lle Asumisen rahoitus- ja kehittämiskeskuksen (ARA) tukemia asumisoikeusasuntoja Kirkkonummelle. Kohteeseen valmistuu vuoden 2015 lopussa noin 30 rivi- ja paritaloasuntoa.

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi
Harri Isoviita, liiketoimintaryhmän johtaja, Asuntorakentaminen, YIT Rakennus Oy, puh. 040 553 3833, harri.isoviita@yit.fi

Sanna Kaje
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä ja Slovakiassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä - asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme yli 6 000 henkilöä seitsemässä maassa. Vuonna 2013 liikevaihtomme oli lähes 1,9 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja ja asumisen palveluja sekä toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa lähes 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2018 pro forma -liikevaihtomme oli noin 3,8 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi