YIT rakentaa vesivoimalaitoksen Länsi-Norjaan

YIT OYJ Sijoittajauutinen 28.9.2018 klo 13.00

YIT ja norjalainen energiayhtiö Sunnhordaland Kraftlag AS ovat allekirjoittaneet sopimuksen uuden vesivoimalaitoksen rakentamisesta Hordalandin lääniin Länsi-Norjaan. Sopimuksen arvo noin 33 miljoonaa euroa. Rakennustyöt alkavat lokakuussa 2018 ja ne valmistuvat joulukuussa 2021. Hanke kirjataan kolmannen vuosineljänneksen tilauskantaan. Uusi voimalaitos “Løkjelsvatn Kraftverk” sijaitsee lähellä Etnen kaupunkia. Sopimus kattaa voimalaitoksen rakentamisen sisältäen vedenoton, voimalan ja noin 5 kilometrin mittaisen tunnelin.

YIT on aiemmin rakentanut samankaltaisen vesivoimalaitoksen Norjaan sekä myös rakentanut voimalaitoksia ja osallistunut voimalaitoshankkeiden pohja- tai korjausrakentamiseen Ruotsissa ja Suomessa. ”Meillä on vahva asema infrarakentamisen ratkaisuissa ja palveluissa Pohjoismaissa sekä Baltian maissa. Tämä urakka on hyvä esimerkki projektista, jossa energiasektorin erityisosaamisellamme on merkittävä rooli”, sanoo Harri Kailasalo, Infraprojektit-segmentin johtaja YIT:ltä.

Lisätietoja antavat:

Hanna Jaakkola, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 040 5666 070, hanna.jaakkola@yit.fi

Harri Kailasalo, Infraprojektit-segmentin johtaja, YIT Oyj, puh. 0400 401 538, harri.kailasalo@yit.fi

Hanna Jaakkola

Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yitgroup.com/fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2017 pro forma -liikevaihtomme oli yli 3,8 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi