YIT ryhtyy toimitilojen palveluoperaattoriksi

Report this content

Ensimmäinen Workery+ avautuu Vallilassa keväällä, tavoitteena on luoda toimitilaverkosto pääkaupunkiseudulle.

Viimeistään koronapandemian mukanaan tuoma uusi tilanne on haastanut kaikki yritykset pohtimaan sitä minkälaiseksi työn tekemisen tavat muotoutuvat, kun pahimmasta on selvitty. Osaako mikään yritys ennustaa paljonko se tarvitsee toimitilaa, kun etätyöt ovat tulleet jäädäkseen?

YIT tuo toimitilamarkkinoille uuden Workery+ - nimisen konseptin, joka sijoittuu perinteisen toimistovuokrauksen ja coworking-tilojen välimaastoon yhdistäen parhaat käytännöt molemmista.

”Vallilassa osoitteessa Sturenkatu 16 avautuva ensimmäinen kohteemme on monikäyttäjäympäristö, josta yritys saa halutessaan vuokrattua joko omat tilat tai ainoastaan avotyöskentelypisteitä joustavalla sopimuksella. Oman tilan ja yhteiskäyttöisten resurssien, kuten työpisteiden ja projektihuoneiden tarpeen mukainen yhdistäminen tuo kaivattua joustoa yrityksille”, kertoo johtaja Anders Stenbäck YIT:n palveluita kehittävästä yksiköstä.

Yritys tekee sopimuksen haluamalleen työntekijämäärälle ja maksaa tilasta käytön mukaan. Lisämaksusta voi ostaa palveluita, esimerkiksi vuokrata ammattitason laitteilla varustetun studion webcasteja tai verkkokoulutuksia varten.

Workery+ on itsessään joustava ja skaalautuva ja se voi Vallilan hankkeessa kasvaa aina 17.000 m2:n laajuuteen. Pilottikohteessa on työpisteiden lisäksi neuvottelutiloja, kahvila-ravintola ja premium-tasoinen työhyvinvointiin panostava kuntosali. Tilasuunnittelussa on huomioitu terveys ja turvallisuus; esimerkiksi riittävä väljyys, ergonomiset kalusteet ja desinfiointipisteet. Hygienian korkeaa tasoa ylläpitävät myös kosketusvapaat hanat, kahvat ja valokatkaisimet. Tehokkaat ja laadukkaat ilmanpuhdistimet puhdistavat sisäilman viruksista ja bakteereista.

Tiloissa työskentelevillä on käytössään mobiilisovellus, jolla on monta tehtävää: se toimii kulkukorttina ja sillä varataan yhteiskäyttöisistä tiloista työpisteet ja neuvotteluhuoneet.

”Olemme yhdistäneet tähän konseptiin kaikki elementit mitkä tällä hetkellä työn tulevaisuuden kannalta puhuttavat. Joustavuus, yhteisöllisyys ja hyvinvointi ovat ratkaistavien asioiden listalla tällä hetkellä jokaisessa yrityksessä. Workery+ -ratkaisut muodostavat yhdessä saumattoman asiakaskokemuksen, jonka tuottamisessa haluamme itse toimia palveluoperaattorina. Innovatiiviset tilat ovat keskeinen osa työtyytyväisyyttä”, tiivistää Anders Stenbäck.

Vallilan pilottikohteen jatkoksi YIT aikoo lähivuosina avata muitakin samanlaisen konseptin Workery+ -toimitiloja.

www.yit.fi/workeryplus

Lisätietoja:
Anders Stenbäck, johtaja, Kiinteistöt-segmentti, Tarjoama ja palvelut, puh. 050 548 2234, anders.stenback@yit.fi
Heidi Kauppinen, viestintäpäällikkö, puh. 040 574 3170, heidi.kauppinen@yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö ja kaupunkikehittäjä. Kehitämme ja rakennamme asuntoja ja asumisen palveluja sekä toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja. Yhdessä asiakkaidemme kanssa lähes 8 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 10 maassa: Suomessa, Venäjällä, Ruotsissa, Norjassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Vuoden 2019 liikevaihtomme oli noin 3,4 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi

Avainsanat: